על רקע הביקורת על "מדיניות ההכלה" של ישראל מול איראן ושלוחותיה בעולם והמעורבות הפוליטית המוגזמת בהחלטות צבאיות, גורם צבאי ישראלי אמר לסקיי ניוז ערביה: "״הכל אפשרי ותלוי בהחלטת מדינית, ישראל חזקה ויכולה לעשות כל מה שיוחלט״.

דברים אלה הובאו בהמשך למתקפת המנע בלבנון ביום שני, אשר הוכתרה כהצלחה לאחר שעצרה את שיגורם של כ-6,000 טילים, עשרות מהם לאזור המרכז. למרות הצלחתה של המתקפה, היא גררה ביקורת רבה, בעיקר באשר לכמות הגדולה של המפונים מהצפון שעדיין לא יכולים לחזור לבתיהם.

סינוואר השתמש בטלפונים סלולריים - וחשף את ההתמכרות הגדולה שלו
"אין מנוס": אחרי סערת מינוי הנשיא לעליון של לוין, מערכת המשפט מתיישרת

בין היתר, הביע ביקורת על האירוע יושב ראש הימין הממלכתי, גדעון סער, אשר פרסם בעמוד ה-X שלו את הציוץ: "אל מול החלטת חיזבאללה לירות אלפי טילים ורקטות - "שוב בחרה הממשלה בחלופה האסטרטגית הפחות נכונה. הבחירה לסכל את המתקפה בלבד אחרי עשרה וחצי חודשים של מתקפת חיזבאללה על ישראל - היא המשך מדיניות ההכלה. להחלטה זאת יש משמעות אחת: רק אויבינו יקבעו את עיתוי ורמת ההסלמה".

בנוסף, חבר הכנסת משה סעדה הצהיר כי: "ישראל בגזרה הזו חייבת לנצח ולהכריע, חיזבאללה זה בסך הכל השליח, מי שמממן ומחמש זו איראן. כרגע ההרתעה של מדינת ישראל נסדקת מאירוע של אתמול, כי שוב האיום על תושבי הצפון מתמשך".

בנוסף, ראשי רשויות הצפון מטולה, מטה אשר והגליל העליון זעמו על המתקפה הממוקדת, אשר טענו שמטרתה הייתה הגנה בתל אביב ובאיזור המרכז, בעוד הצפון תחת אש. על כן, בצעד תקדימי הם הודיעו על הפסקת כל התקשורת עם כלל גורמי הממשלה. "החל מעכשיו אנחנו מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול הצפוני״, מסרו בהצהרה נוקבת.

הרמטכ''ל בעת מתקפת המנע בלבנון (צילום: דובר צהל)
הרמטכ''ל בעת מתקפת המנע בלבנון (צילום: דובר צהל)