מלחמת חרבות ברזל: החטוף קאיד פרחאן חולץ היום (שלישי) משבי החמאס לאחר 326 ימים. ענת דוידוב שוחחה בתוכניתה ב-103FM עם אחיו הנרגש של החטוף המשוחרר, ג'ומעה, שסיפר על ההתרגשות הגדולה שאופפת אותו ואת המשפחה.

"זאת התרגשות של פעם בחיים. אי אפשר לתאר את זה., כמו שסבלנו 11 חודשים, עכשיו ההרגשה היא בעננים", אמר ג'ומעה הנרגש והוסיף: "הברכיים שלי רועדות". לגבי מצבו הגופני סיפר: "הוא רזה הרבה".

"רגע משמח למדינה": בכל קצוות הקשת הפוליטית חוגגים את חילוץ החטוף מהרצועה
שב הביתה: החטוף קאיד פרחאן אלקאדי חולץ בחיים מהשבי

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מברך את צה״ל, שב״כ וכוחות הביטחון על חילוץ מוצלח של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי. קאיד, תושב רהט, נחטף בשבעה באוקטובר מבית האריזה בו עבד בקיבוץ מגן, כאשר מחבלי החמאס באו לחטוף, לרצוח ולאנוס - ללא הבדל בין דם לדם. זה רגע משמח למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה. אני מייחל לשובם המיידי והמהיר של 108 החטופות והחטופים שלנו שמוחזקים באכזריות בשבי בעזה".

מציל אגף החופים של עיריית חיפה מודיע על שחרור החטוף מעזה. קרדיט: פרטי (צילום :פרטי)

שר הביטחון יואב גלנט: "במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה״ל ושב״כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את פראחן קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל. המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי סיכם: ״אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה״ל ושב״כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח".

בני משפחתו של קאיד פרחאן רצים לקראתו (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "פראחן קאדי, ברוך שובך. ילדיך, משפחתך המורחבת ועם ישראל כולו ציפה לשובך. אני מברך את כוחות צה״ל והשב״כ על הפעולה המוצלחת. מדינת ישראל חייבת להגביר את הלחץ הצבאי כדי להשמיד את חמאס ולהשיב את כל החטופים הביתה".