מלחמת חרבות ברזל: לאחר שקאייד פרחאן אלקאדי, אב ל-11, חולץ היום (שלישי) בחיים במבצע חילוץ הרואי של כוחות הביטחון ברצועת עזה. אלקאדי נמצא במקרה במהלך מבצע ללכידת רשת מנהרות של חמאס בדרום הרצועה, כך מסרו שני בכירים ישראלים.

הכוחות פעלו מתחת לאדמה, בתווך התת-קרקעי, בסביבה מורכבת שהיה בה חשד להימצאות חטופים, מחבלים ומטענים. בהתאם לכך, פרחאן אותר על ידי הלוחמים כשהוא לבד וחולץ מתוך המנהרה.

חשבתם שישראל שנאתו העיקרית? זהו האויב האמיתי של חמינאי
הטמטום הישראלי: מבחינת ינון מגל להיות ראשון - ולעזאזל העולם | אבי אשכנזי

לקראת הפעילות הופקו לקחים מאירועים קודמים במפגש כוחות עם חטופים. ״אתם לא יודעים כמה סבלתי אתם לא יודעים כמה הם סובלים אנשים שפגשתי סובלים אתם חייבים לשחרר אותם הביתה״ אמר פרחן לאחר שחרורו. בצה״ל אומרים שהוא היה בסכנת קיום ממשית. 

בצה״ל אומרים שהחטוף נמצא במנהרה והיא לא היתה המקום היחיד שהיה בו. והוא הועבר בין מקמות בתוך עזה. ולעיתים הוא היה עם חטופים אחרים אולם בצה״ל אומרים כי הוא רוב הזמן היה לבד בעזה. בצה״ל מספרים כי מדובר במתחם מנהרות חופפות ומשתלבות ביניהם במרחב הזה. צה״ל פעל  בקומפלקס לאחר שהיה מידע שהמנהרות במרחב ממולכדות ויתכן ונמצאים בהן חטופים לכן הכוחות סרקו אותן ברגישות המבצעית המתבקשת.

בצה״ל מספרים כי מדובר במתחם מנהרות חופפות ומשתלבות ביניהם במרחב הזה. צה״ל פעל בקומפלקס לאחר שהיה מידע שהמנהרות במרחב ממולכדות ויתכן ונמצאים בהן חטופים לכן הכוחות סרקו אותן ברגישות המבצעית המתבקשת. אלקאדי סיפר: "סבלתי וגם החטופים שהיו איתי סבלו תוציאו אותם משם".

אלקאדי הוא החטוף החי השמיני שחולץ במבצע צבאי, והראשון שחולץ ממנהרה ולא מבית. בניגוד לשבעת האחרים, אלקאדי שוחרר ללא קרב, ציינו הבכירים. צה"ל עדיין מנסה להבין מדוע אל-קאדי נמצא לבדו, נטוש לכאורה על ידי שוביו.

תיעוד פרחאן ברגעי החילוץ (צילום :דובר צה"ל)

לפי מקור שלישי שתודרך על החילוץ, החיילים שמצאו אותו חששו תחילה כי אלקאדי, בן למיעוט הבדואי בישראל, הוא פעיל חמאס, אך במהרה הבינו כי מדובר באזרח ישראלי שנחטף ב-7 באוקטובר. הבכירים ציינו כי אלקאדי נראה חלש ובתת-תזונה, וכי לא היה לו הכוח לטפס מהמנהרה בכוחות עצמו.