אחרי שבתחילת השבוע דווח ברשתות התקשורת הערביות כי החות'ים הבטיחו ש"תגובת תימן בהכרח תגיע", מקורות צבאיים יודעי דבר ששוחחו עם העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, אמרו היום (רביעי) כי לחות'ים יש מטרות מדויקות אותן הם מתכננים לתקוף.

לפי המקורות, היעדים האסטרטגיים שנמצאים על הכוונת הם אסדות הגז של ישראל בים התיכון ומכלי הנפט בנמלי אשדוד, חיפה ואזורים נוספים.

ראש אמ"ן לשעבר חולק על נתניהו: "שחרור חטופים מותנה בנוכחות ברצועה? יש לזה מחיר"
פינוקיו הלבנוני: נסראללה מותש והוא מתחיל לבצע טעויות שלא עשה עד כה | אבירם בלאיש

המקורות לא שללו שיתוף פעולה נגד היעדים האסטרטגיים בין החות'ים בתימן ומיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק.

בתוך כך מקורות בצנעא אמרו כי סעודיה ביקשה מאיראן במהלך שיחת טלפון שערך שר החוץ פייסל בן פרחאן שלשום עם מקבילו האיראני, עבאס ארג'צ'י, שטהרן תשכנע את צנעא למנוע את יישום התגובה, לאור החשש מההשלכות של תקיפה תימנית על ישראל.

כזכור, על רקע ההסלמה בין חיזבאללה וישראל, שהגיעה לשיאה במתקפת המנע בלבנון ביום ראשון לפנות בוקר, פרסמו החות'ים בתימן הודעה לפיה: "תגובת תימן בהכרח תגיע. יש ביננו ימים, לילות ושדה", כך דווח ברשתות התקשורת הערביות.

מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)
מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ברשת החדשות BBC דווח כי גל תקיפות נוסף כנגד ישראל צפוי להגיע מ"מדינה אחרת", כך לפי גורמי ביטחון המעורים בפרטים. ה-BBC רמזו שיתכן ומדובר בתקיפה מתימן. 

לפני כחודש פתחה ישראל במבצע "יד ארוכה", במהלכו מטוסי הקרב של צה"ל תקפו מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודיידה שבתימן. במבצע זה השתתפו גם ארצות הברית ובריטניה, והמטרות היו שדה התעופה של חודיידה שבשליטת החות'ים, כמה בסיסים נוספים, מכליות נפט ומחסני אמל"ח בנמל, ובמקום פרצה שריפה ענקית.

טילים היפרסוניים של החות'ים (צילום :רשתות ערביות)

המבצע הגיע כמענה ישראלי לתקיפת הכטב"ם החות'י ברחוב בן-יהודה בתל אביב, שגרמה למותו של יבגני פרדר בן ה-50 ולכעשרה פצועים. פרדר ז"ל נפגע מירי הכטב"ם שנפל על החדר בו ישן בדירת גג במלון דירות בו עבד.