מנהיג חמאס, הטרוריסט יחיא סינוואר, מקיף את עצמו בכ-20 חטופים ישראלים חיים, כך דווח ב-"The jewish chronicle". זאת, בניסיון למנוע מישראל מלפעול לחיסולו. 

כמו כן, אף דווח כי מאז הטבח הרצחני שאירע בחודש אוקטובר האחרון, לישראל היו מספר הזדמנויות שבהן יכלו לחסל אותו, לאחר שהצליחו לאתר את מיקומו במנהרות. עם זאת, מהלך זה נמנע בעקבות הימצאותם של החטופים בסביבתו. 

נסראללה עושה פדיחות: מערבולת השקרים שהביכה במיוחד את איראן | אבירם בלאיש
נתניהו, הרפורמה המשפטית והשבעה באוקטובר: איש הצללים של הליכוד מדבר

על פי הדיווח, כלל החטופים שנמצאים בחיים, משמשים כשכבת הגנה לטרוריסט. כמו כן, נטען כי שאר החטופים החיים מוחזקים ע"י ארגוני טרור אחרים, שמרדו בסמכותו של סינוואר, ואף ניתקו עמו כל מגע.   

תיעוד פעילות צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

בין הארגונים, המוזכרים: גדודי מוג'אהדין, גדודי אל-נאצר סלאח אל-דין, והאל. גדודי חללי אקצה. המחלוקת העיקרית בין הצדדים, קשורה לזהות וכמות המחבלים המשוחררים מהכלא בישראל, כך כאמור על פי הדיווח. לטענת הארגונים האלו, על חמאס להתעקש על שחרורם של כלל המחבלים מבתי הכלא בישראל, ולהימנע מכל פשרה עם ישראל. 

כמו כן, אותם הארגונים מתנגדים לדרישת ישראל לגרש את חלק מהמחבלים שישוחררו בעסקה אפשרית למקומות אחרים, ולא לרצועת עזה. אותם הארגונים מתבצרים בתוך מנהרות המשתרעות ממחנה א-שאטי בצפון הרצועה עד לאזורים נרחבים בין ח'אן יונס לרפיח. עוד דווח כי סינוואר מתעקש על הבטחה מישראל, שתגובה בערבות אמריקאית, כי תימנע מחיסולו.