רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל נפל בקרב במרכז רצועת עזה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. חי גלאם ז"ל, בן 32 מנתניה, שימש כלוחם בגדס״ר 6310, חטיבת ירושלים (16). 

חי גלאם ז"ל נהרג כתוצאה מירי של צלף, במהלך היתקלות עם מחבלים בשכונת זיתון. הוא ההרוג השמיני של חטיבה 16. ארבעה מחייליו של גדוד 6310 שבו שירת, נהרגו בסוף השבוע האחרון, בשתי תקריות של פיצוצי מטענים באותה השכונה. 

עמית פרידמן ז"ל מובא למנוחות: "גדל בבית ציוני וערכי, אדם עם לב זהב"
"גיבור ישראל": סמ"ר עמית פרידמן נפל בקרב בדרום רצועת עזה

בשתי התקריות הקשות שאירעו בסוף השבוע האחרון, נהרגו רס"ל (מיל') אביתר עטואר ז"ל, רס"ל (מיל') דניל פצ'ניוק ז"ל, רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי ז"ל ורס"ם (מיל') יניב יצחק אורן ז"ל. 

ארבעת חללי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
ארבעת חללי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

סמוך לשעה 08:23 בבוקר אחד הכוחות, שהורכב מצוות של גדוד הסיור החטיבתי, הגיע למבנה בשכונת זיתון. מפקד הצוות וחולית החוד של הכוח החלה בכניסה לסריקה מהירה של המבנה. יתר הצוות נערך בסמוך לחומה לקראת כניסה. בצה״ל מעריכים כי במקום הייתה מופעלת מצלמה קטנה אשר ביצעה ניטור של המרחב. כאשר המחבלים זיהו את מרבית הכח מחוץ למבנה, ליד החומה הם הפעילו את המטען שהתפוצץ וגרם לנפגעים.

הטיפול בשטח היה מהיר. חובשים ופראמדיקים שהיו עם הכוח וכן של החטיבה מיהרו לטפל בנפגעים. מותם של שלושה מהלוחמים נקבע בשטח. מסוקי חיל האוויר נחתו בסמוך והנפגעים פונו לבתי חולים במרכז. בצה״ל אומרים כי הפעולה הייתה כחלק מהלחימה להרחיב את אזור השליטה בציר המסדרון ולפגוע במערכי חמאס באזור.