לוחמי הימ"מ בהכוונת שב"כ חיסלו חמישה מחבלים, ביניהם את ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע" במהלך מבצע משותף בטול כרם. האירוע, שהתרחש במרחב חטיבת מנשה ובפיקוד חטיבת כפיר, התרחש לאחר קרב ירי, ובו לוחמי הימ"מ חיסלו את החמישה שהתחבאו במסגד. בוצע מעצר של פעיל טרור נוסף.

מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, היה מעורב בפיגועים רבים ואף בתכנון פיגועים נוספים. כמו כן הוא גם היה מעורב בהכוונת פיגוע הירי בחודש יוני האחרון, בו נרצח אמנון מוכתר ז"ל. נזכיר כי בתחילת החודש, צה"ל הודיע שחוסלו המחבלים עלי חליל וגמאל אבו הניה, רוצחיו של מוכתר. המשפחה ציינה בזמנו: "זו סגירת מעגל, זה סופו של כל מחבל שידע שמי שרצח - מחוסל".

סגרו חשבון: חוסל מחבל שהיה אחראי לפיגועי הירי לעבר אזור בת חפר

במהלך הלחימה לוחם ימ"מ נפצע באורח קל ובסיום הפעילות פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. האירוע התרחש לאחר שבימים האחרונים צוות הקרב של חטיבת כפיר נלחם ומוביל את הלחימה במרחב טול כרם.

האמל''ח שנתפס בטול כרם (צילום: דוברות המשטרה)
האמל''ח שנתפס בטול כרם (צילום: דוברות המשטרה)

מרחב הלחימה בטול כרם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מרחב הלחימה בטול כרם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אתי, אלמנתו של אמנון מוכתר, שנרצח בפיגוע בקלקיליה בחודש יוני האחרון, התייחסה לחיסול המחבל שיזם את הפיגוע בו נרצח בעלה: "כל הכבוד לכוחות הביטחון. שתהיה החלמה מהירה לפצוע מכוחות הימ"מ. האבידה שלנו היא מאוד גדולה, השם נוקם את הרצח של בעלי, את כל המעורבים בדבר.

"יש תחושה של בערך סגירת מעגל, שהצדק יצא לאור ושבעלי נח. אנחנו לא יודעים אם הצדק הסתיים כי יש עוד מעורבים באירוע. חיסול המחבל לא מפחית את הגעגוע. הכאב הוא נצחי. כל יום חווים אותו. קמים עם הכאב והולכים לישון אותו. הכאב הוא נצחי. אנחנו גאים בכוחות הביטחון ואנחנו נרגשים שהם לא מרפים ועושים את עבודת הקודש שלהם. אנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות".

מוכתר. בן 67, אב לחמישה וסב לארבעה נכדים, בעל דוכן ירקות בשוק פתח תקווה, נכנס בשבת בסוף יוני לקלקיליה, שם נרצח ברכבו.