אריה זלמנוביץ' מקיבוץ ניר עוז הוא החטוף שהה לצד פרחאן קאדי ונרצח, כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בכאן חדשות. קאדי העיד כי תחילה נלקח לדירה ושם ראה את אחד מחבריו לשבי גוסס למוות בעוד המחבלים מצלמים זאת. 

מקיבוץ ניר עוז נמסר בתגובה: "לפני כשבועיים פורסם סרטון מצמרר שתיעד את רגעי חטיפתו של חברנו אריה זלמנוביץ׳ ז״ל, בן 86, מביתו בקיבוץ ניר עוז. היום נחשפה גם עדותו של פרחאן קאדי שחולץ מהשבי, אשר סיפר שראה את אריה גוסס למוות לצידו, לאחר שלא קיבל את התרופות והטיפול הרפואי להם היה זקוק. עדות שהשלימה לנו את התמונה הכואבת, על רגעי הגיהנום שעבר מרגע חטיפתו, עד לסוף הטרגי. 
זוהי עדות קשה ומחרידה ממקור ראשון על מה שחווים החטופים שנותרו בעזה.

"אנו פונים, שוב, לכל הגורמים המעורבים ובעיקר לממשלת ישראל ולעומד בראשה - כל רגע נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית עבור החטופים. אין זמן להיסוסים או לדחיות. כולם חייבים לחזור הביתה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. כל רגע קובע, וכל עיכוב עלול לעלות בחיים נוספים".

ביום ה-40 לחטיפתו, פרסם חמאס סרטון קצר בו נראה זלמנוביץ' שוכב על מיטה ומחובר למוניטור. בהמשך באותו הסרט תועד זלמנוביץ' כשהוא עטוף בבד לבן. בתחילת חודש דצמבר קיבוץ ניר עוז הודיע רשמית שזלמנוביץ' נרצח. החודש התפרסמו לראשונה תיעודים שבהם נראה אריה ז"ל בעת חטיפתו לעזה מביתו בקיבוץ ניר עוז.  זלמנוביץ' ז"ל נראה חבוש בראשו עם סימנים שדימם על בגדיו ומסביבו עשרות מחבלים צוהלים שמנסים להתקרב  ולהכות אותו.

קאיד פרחאן קאדי בבית החולים (צילום: לע''מ,יוסי איפרגן)
קאיד פרחאן קאדי בבית החולים (צילום: לע''מ,יוסי איפרגן)

זלמנוביץ' היה דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. איש אדמה, מומחה בגידול חיטה בתנאי הנגב, אשר גם בעשור התשיעי לחייו הוא מתעקש לצאת מדי יום לעבוד בשדות. כן, גם בגיל 85 הוא קם ב-4:30, לובש את בגדי העבודה הכחולים ויוצא לשתות קפה עם החקלאים הצעירים. הוא היה אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים, ממקימי קיבוץ ניר עוז, איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ, כך גם גידל את בניו.  בשבת ה-7.10 הוא הספיק לדבר בטלפון עם בנו בשעה 9:25 ולעדכן שיש מחבלים בקיבוץ.