ישראל הסכימה להפוגה זמנית בחלק מהפעילות הצבאית ברצועת עזה, זאת במטרה לאפשר מבצע חיסונים נגד מחלת הפוליו באזור, כך מסר בכיר במחלקת המדינה האמריקאית ל"וושינגטון פוסט״.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הודעה ובה הכחישה כי ישראל הסכימה לאיזשהן ״הפסקות בלחימה לצורך חיסון נגד פוליו״, אלא טענה כי אושרה ״הקצאת אזורים מסוימים ברצועת עזה״ למטרות שלא פורטו, הסדר שלדבריה קיבל את אישור הקבינט המדיני-ביטחוני.

הבכיר במחלקת המדינה האמריקאית ציין כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, במהלך פגישתו עם נתניהו בישראל בשבוע שעבר, הפעיל ״לחץ משמעותי״ להסדרת תנאים לביצוע בטוח של מבצע החיסונים, זאת לאחר שגורמי בריאות בינלאומיים אישרו מקרה של נגיף הפוליו בעזה, אזור בו שירותי הבריאות והחיסונים נפגעו באופן חמור מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס בתחילת אוקטובר. הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, ציין כי פרטי התוכנית, לרבות משך ומיקום ההפוגות הבודדות, עדיין בשלבי גיבוש.

במקביל לידיעות על מבצע החיסונים המתוכנן, תוכנית המזון העולמית (WFP) הודיעה ביום רביעי על השעיה זמנית של תנועת עובדיה ברצועת עזה ״עד להודעה חדשה״, בעקבות תקרית ירי על רכב השייך לארגון ומסומן באופן ברור. האירוע התרחש "מטרים ספורים" ממחסום של צה"ל בגשר ואדי עזה במרכז הרצועה, כך על פי הודעת הארגון. ״למרות שהרכב היה מסומן באופן ברור וקיבל אישורים מרובים מהרשויות הישראליות להתקרב, הוא הותקף באש ישירה בעת התקדמותו לעבר מחסום צה"ל", נכתב בהודעת ה-WFP. ״הרכב ספג לפחות עשרה כדורים: חמישה בצד הנהג, שניים בצד הנוסע ושלושה בחלקים אחרים של הרכב. איש מהעובדים שהיו ברכב לא נפגע פיזית״.