מלחמת חרבות ברזל: צה״ל רושם ביממות האחרונות הישגים בשתי זירות לחימה, עזה ואיו"ש. ביומו הראשון למבצע לסיכול טרור של כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב בג׳נין ובטול כרם שבחטיבת מנשה, חוסלו 12 מחבלים, נעצרו מעל עשרה מבוקשים, הושמדו עשרות מטענים והוחרמו אמצעי לחימה.

בפעילות של לוחמי הימ״מ, שב״כ, וכוחות צה״ל בטול כרם, לוחמי הימ"מ חיסלו חמישה מחבלים אשר התחבאו במסגד. בין המחבלים, חוסל מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, אשר היה מעורב בפיגועים רבים. הלוחמים השמידו עשרות מטענים שהוטמנו מתחת לצירים במטרה לפגוע בכוחותינו ובנוסף, חוסלו מחבלים בתקיפות כלי טיס של חיל האוויר ובחילופי אש.

כוחות צה''ל באיו''ש (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל באיו''ש (צילום: דובר צה''ל)

במהלך המבצע, הלוחמים איתרו והחרימו אמצעי לחימה בהם רובים מסוג 'M-16' ונשקים נוספים, תחמושת וציוד צבאי נוסף. במהלך המבצע לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם ימ״מ נפצע באורח קל, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

אחד מאבות המחדל: מפקד אוגדת עזה פורש מצה"ל
ללא שחרור חטופים: חלק מהלחימה בעזה צפויה להיעצר - זו הסיבה | דיווח

באיו״ש הפעולה שאוגדת איו״ש מובילה היא דוגמא ליוזמה ונחישות, אומרים בצה״ל ומאמינים כי שני האנשים הכי משמעותיים בהתארגנויות הטרור בטול כרם אחד חוסל ואחד נעצר זה הישג משמעותי.

פעילות הכוחות במבצע בחטיבת מנשה (צילום :דובר צה"ל)

״אנחנו נחושים להילחם בטרור עם התאמות לאיו"ש״, אומרים בצה״ל ומוסיפים ״אנחנו בפעילות התקפית רציפה נגד הטרור. רואים ירידה בטרור. יחד עם זאת לאחרונה ראינו התארגנות מהחוץ. אנחנו אחרי הישגים משמעותיים פירקנו שתי מערכות תשתיות משמעותיות״.

כוחות צה''ל באיו''ש (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל באיו''ש (צילום: דובר צה''ל)

בעזה, חטיבת רפיח של החמאס התמוטטה. בצה״ל אומרים כי מדובר בהישג משמעותי לחטיבת הנח״ל וחטיבת השריון 401 ושייטת 13. בצה״ל אומרים כי הם מכתרים את השכונות המערביות, מחבלים שמנסים להימלט מתת קרקע ומחסלים אותם במארבים. המחבלים מנסים לברוח צפונה והכוחות משמידים אותם. בציר פילדלפי צה״ל מעריך כי שמונים אחוז מהמנהרות נוטרלו והושמדו. 

בצה״ל אומרים כי מצבו של חמאס ברפיח הוא ביטוי למה שקורה לחמאס בכל עזה. בצה״ל משבחים את הנחישות והמקצועיות של החטיבות 401 והנח״ל נלחמים שלושה שבועות מעל הקרקע וחוקרים את התת קרקע ובסוף מביאים חטוף חי. פרחאן היה כלוא הרבה זמן הוא לא ידע יום ולילה, אומרים בצה״ל.