פיקוד הצפון נערך לאפשרות שחיזבאללה ינסה לאתגר את ישראל וינסה לבצע ירי לצפון במטרה לשבש את פתיחת שנת הלימודים. צה״ל תגבר את מערכי ההגנה האווירית בצפון ובמקביל הוחלט כי כוחות של צה״ל ימצאו בכל תחנות ההיסעים בהם יורדים התלמידים בבתי הספר האזוריים בגליל ובגולן. מאות מדריכות של פיקוד העורף יפקדו את בתי הספר בצפון וכן בדרום ויעבירו כבר ביום הראשון של תחילת הלימודים הדרכות התגוננות לתלמידים.

בצה״ל מדגישים כי אין מידע מודיעיני על כוונה לשבש את תחילת שנת הלימודים אולם בצה״ל לא לוקחים סיכון ונערכים לאיום. במקביל בפיקוד צפון מעריכים כי חיזבאללה בוחן את מידת הנזק שנגרם לו בעקבות התקיפה של צה״ל בתחילת השבוע. בצה״ל מעריכים כי חיזבאללה בוחן את הפעולות שלו וכן מנסה להעריך את הנזק שנגרם ליכולות האש שלו.

אלוף במיל' גדי שמני: "הולכים להפסיד באיו"ש, איך הגענו למצב הזה?"
"הצהרות מרושעות ומסרי שנאה": אירלנד תומכת בהטלת סנקציות על בן גביר וסמוטריץ'

אתמול ביצע חיזבאללה כמה תקיפות לעבר ישראל ובכלל זה ירה מספר רקטות לקרית שמונה וכן שיגר מספר כטב"מים אשר יורטו על ידי ההגנה האווירית.

זירת נפילת רקטה בקצרין, ארכיון (צילום: מועצה מקומית קצרין)
זירת נפילת רקטה בקצרין, ארכיון (צילום: מועצה מקומית קצרין)

במקביל צה״ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, צה״ל תקף בירי ארטילרי במרחב יארין שבדרום לבנון.
מוקדם יותר היום לוחמי ההגנה האווירית ירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ משטח סוריה. הכלי לא חצה לעבר שטח הארץ, אין נפגעים.

תקיפת מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב כפר כילא (צילום :דובר צה"ל)