דובר צה"ל עדכן במהלך הלילה כי אמש (חמישי), התבצעה כניסה מתואמת של שיירת רכבי סיוע הומניטרי מארגון “ANERA” למרחב דרום רפיח. במהלך נסיעת השיירה, השתלטו חמושים על רכב ג'יפ בקדמת השיירה והחלו להובילה. לאחר ההשתלטות ולאחר וידוא נוסף כי ניתן לתקוף רק את רכב החמושים, בוצעה תקיפה לעברם מצד כוחותינו.

צה"ל נערך לאפשרות שחיזבאללה ינסה לשבש את פתיחת שנת הלימודים

על פי העדכון, לא הייתה כל פגיעה בשאר רכבי השיירה והיא הגיעה ליעדה על פי התוכנית. תקיפת החמושים הסירה את האיום של ההשתלטות על השיירה ההומניטרית.       

לאחר האירוע, שוחחו נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים עם נציגי ארגון “ANERA”, שאישרו כי כלל אנשי הארגון והסיוע ההומניטרי שהיו חלק מהשיירה בריאים ושלמים והגיעו ליעדם בשלום.

בצה"ל הדגישו, כי המצאות חמושים בתוך שיירה הומניטרית שלא בתיאום היא בניגוד לנהלים ומקשה על אבטחת השיירות ועובדיהן ובכך גם פוגעת במאמץ ההומניטרי בעזה.

בגבול הצפוני, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מספר משגרים של חיזבאללה בדרום לבנון. בשל פגיעה באחד המשגרים, זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל. שיגור אחד חצה משטח לבנון לעבר מרחב מגדל תפן ונפל בשטח פתוח, ללא נפגעים. שאר השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ.