תנועת "המילואימניקים דור הניצחון" פרסמה בתחילת השבוע ביקורת על הנהגת הצבא והמדינה בעקבות מתקפת המנע בלבנון. לטענת התנועה, ההנהגה מעדיפה "אפקטים תודעתיים במקום טיפול שורשי, הסרת האיום והכרעה בחזית". סא"ל מני ונטורה, מפקד גדוד 134 וחבר בתנועת "המילואימניקים דור הניצחון" שוחח הבוקר (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והסביר את הביקורת. 

בתחילת דבריו אמר ונטורה "בסופו של דבר, מי שמקבל את ההחלטות זו המדינה. הגדוד שלי הוא גדוד צפוני והיינו שם מעל 150 ימים. אתה רואה את הצפון עזוב, נטוש, מופצץ ומופקר לחלוטין. כל התלמידים משם נעים ונדים בארץ, ואנחנו במקום ליזום ולהבין שאין לנו את האפשרות הזאת לחכות כמו שחיכינו בעזה, אנחנו בכל פעם עוסקים בתגובות למנוע מהם לירות לבסיסים בתל אביב. התקפת מנע היא למנוע מהם יכולת. מנעו מהם באותו הרגע לירות. זה נמשך ונמשך, שוחק את כוחות המילואים בסוף עד הקצה".

גלנט הציע להרחיב את מטרות המלחמה ולכלול את השבת תושבי הצפון, וכך הגיב גנץ 
רצועת עזה - מציאות חדשה? "נצטרך להישאר שם עוד הרבה מאד זמן"

נתניהו בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
נתניהו בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

ונטורה הבהיר: "הביקורת היא לא על הצבא, אלא על הדרג המדיני. אנחנו לא נחשפים לחדרי חדרים מה קורה בין האלופים, אבל אני חושב שגם הצבא צריך יותר לדחוף. ישנה לפעמים הרגשה שהצבא מרסן את המדינה, ולא ההפך. בשורה התחתונה אנחנו נגררים פעם אחר פעם להגיב ולא ליזום. אם לא הבנו את זה אחרי 7 באוקטובר -  בסופו של דבר נחטוף הרבה יותר חזק".

"הצבא צריך להראות שכל התגובות האלה לא רלוונטיות. הוא הגיש תגובות כמכת מנע או כתרופה מקדימה, ואנחנו צריכים להפסיק לחשוב בצבא על דברים כאלה. אנחנו צריכים להחזיר את תושבי הצפון כמה שיותר מהר לבתים שלהם. יש לנו מחויבות כלפיהם כמדינה", הדגיש. 

דובר צה"ל דניאל הגרי מסכם את מתקפת המנע של ישראל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

בשאלת הניצחון אמר: "אני רואה אפשרות לניצחון מוחלט. הבעיה היא שגלנט ועוד הרבה קצינים בכירים בדימוס שמתראיינים בטלוויזיה מספרים לנו שאי אפשר לנצח ניצחון מוחלט. הם סיפרו שאי אפשר לכבוש את רפיח ואי אפשר ואי אפשר".

בסיום דבריו אמר ונטורה: "בעזה – ניצחון מוחלט הוא לא לעצור בעזה, לא לאפשר להם מעברים חזרה לצפון הרצועה ולהישאר שם. היום החמאס כמעט ממוטט, וצריך להמשיך בדרך הזאת. הסכם? עם מי הסכם? אנחנו מדברים עם עצמנו על הסכם חטופים".