מלחמת חרבות ברזל: בהמשך להערכת המצב ועל פי הנחיות פיקוד הצפון ופיקוד העורף, ניתנו הערב (שישי) הנחיות מיוחדות ליישובי הגליל המערבי: עבדון, מנות, כברי, עין יעקב, געתון, יחיעם ומצפה הילה וכן ליישובים המפונים (ליבה קידמי) שלומי, חניתה, אדמית, ערב אל ערמשה, מצובה, אילון, גורן, גרנות, בצת ולימן. אזעקות הופעלו בגליל המערבי, גם ביישובים לא מפונים.

יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, יש להימנע מהתקהלויות, יש לשלוט בשערי הישוב, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהישמע להתרעות פיקוד העורף. ההנחיות בתוקף עד להודעה חדשה. יתר הישובים התבקשו בהקפדה יתרה על הנחיות פיקוד העורף.

זהו שיתוף הפעולה שנרקם בין אולמרט לקרוב משפחתו של ערפאת | דיווח
לאחר התפרצותו על נתניהו בקבינט: גלנט חשף מה הוביל לכך | דיווח

כוח צה"ל זיהה מוקדם יותר היום, מספר מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה הצבאי ובתוכו המחבלים. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי לעבר מרחבי שיגור במרחב שבעא שבדרום לבנון.

זאת ועוד, נוהל "אביר לילה ג'" הופעל ביישוב כרמי צור שבגוש עציון, לאחר שהופעלה התרעה על חדירת מחבל שניסה לפרוץ את מחסום היישוב ופתח בירי. בדובר צה''ל מוסרים כי המחבל נוטרל בנקודה, האירוע ממשיך להתנהל וכי הפרטים בבדיקה מחשש להימצאותו של מחבל נוסף. מהיישוב, צוותי מד"א פינו לבית החולים הדסה עין כרם גבר כבן 28 פצוע באורח קל, עם חבלה בחזה כתוצאה מפגיעת רכב המחבל ברכבו של הפצוע.

הנחיות פיקוד העורף מורות על תושבים שנמצאים בסאסא להיכנס לבתים ולהיסגר, ולהישמע להנחיות הביטחון. כיתת כוננות נפרסת בישוב. במקביל, פיצוץ נשמע בתחנת דלק בצומת גוש עציון, שם המחבל המעורב חוסל. באירוע נפצעו שני גברים , צעיר בן 24 במצב בינוני ירוי בפלג גוף תחתון, וגבר בן 34 במצב קל ירוי בגפיים.

ארטילרי לעבר מרחבי שיגור במרחב שבעא שבדרום לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, פיקוד הצפון נערך לאפשרות שחיזבאללה ינסה לאתגר את ישראל וינסה לבצע ירי לצפון במטרה לשבש את פתיחת שנת הלימודים. צה״ל תגבר את מערכי ההגנה האווירית בצפון ובמקביל הוחלט כי כוחות של צה״ל ימצאו בכל תחנות ההיסעים בהם יורדים התלמידים בבתי הספר האזוריים בגליל ובגולן. מאות מדריכות של פיקוד העורף יפקדו את בתי הספר בצפון וכן בדרום ויעבירו כבר ביום הראשון של תחילת הלימודים הדרכות התגוננות לתלמידים.

עוצבת ׳הגליל׳ (91). קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בצה״ל מדגישים כי אין מידע מודיעיני על כוונה לשבש את תחילת שנת הלימודים אולם בצה״ל לא לוקחים סיכון ונערכים לאיום. במקביל בפיקוד צפון מעריכים כי חיזבאללה בוחן את מידת הנזק שנגרם לו בעקבות התקיפה של צה״ל בתחילת השבוע. בצה״ל מעריכים כי חיזבאללה בוחן את הפעולות שלו וכן מנסה להעריך את הנזק שנגרם ליכולות האש שלו.

בנוסף, השבוע תרגלו כוחות האוגדה בגליל המזרחי תרחישי הגנה ומעבר משגרה לחירום. התרגיל התקיים בשיתוף פעולה עם כוחות משטרה, מחלקות הגנת היישוב, מד״א וגורמי ביטחון נוספים.

התרגיל נועד לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות הלוחמים והמפקדות, לתרגל את יכולות הפעלת האש, קבלת החלטות מבצעיות בשטח, טיפול ופינוי פצועים והידוק שיתופי הפעולה בין הגופים השונים.