פיקוד העורף הוציא הלילה (שבת) התרעה על חדירת מחבלים בכרמי צור שבגוש עציון, והורה לתושבי האזור להיכנס למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות, זאת לאחר שהתקבל דיווח על חשוד אשר פתח בירי בתוך היישוב והופעל נוהל "אביר לילה ג'". סביב השעה שבע בבוקר, התקבלה הודעה בצבא שהאירוע הסתיים. התבצע תחקור על האירוע של המפקדים בשטח עם מח"ט עציון אל"ם גל ריץ', שנפצע קל בידו וטופל על ידי גורמי רפואה.

הרכבים שניזוקו באירוע הירי בגוש עציון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הרכבים שניזוקו באירוע הירי בגוש עציון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')


על פי הדיווח שהתקבל במד"א המחבל ניסה לפרוץ את מחסום היישוב, נורה וחוסל. במוקם נרשמו שני פצועים בגפיים. צוותי מד"א פינו לבית החולים הדסה עין כרם גבר כבן 28 באורח קל, עם חבלה בחזה, כתוצאה מפגיעת רכב המחבל ברכבו של הפצוע.

מח''ט עציון אל''ם גל ריץ' (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מח''ט עציון אל''ם גל ריץ' (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

במקביל לאירוע הנ''ל, נשמע פיצוץ בסמוך לתחנת הדלק בצומת גוש עציון. שני גברים בני 24 ו-34, האחד קצין לוחם והשני קצין במילואים המשרת כרבש"ץ אחד היישובים הסמוכים, נפצעו בתקרית, ופונו לביה"ח שערי צדק. המחבל נוטרל. 

מפקד פיקוד המרכז הגיע לכרמי צור וקיים הערכת מצב ראשונית בשטח יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, מפקד חטיבת עציון, מפקד חטיבת יהודה ומפקדים נוספים.

הכוחות בגוש עציון (צילום: דובר צה''ל)
הכוחות בגוש עציון (צילום: דובר צה''ל)

מתחקור של האירוע פיצוץ הרכב בתחנת הדלק בצומת גוש עציון, עולה כי מדובר בניסיון פיגוע באמצעות מכונית תופת. בזמן שהלוחמים חיסלו את המחבל שניסה לתקוף אותם, כתוצאה מהירי לעבר המחבל, נפצע מפקד חטיבת עציון באורח קל והמשיך לפקד על חיסול המחבל. ברכבו של המחבל התפוצץ מטען. 

באירוע ביישוב כרמי צור, המחבל חדר ליישוב, סייר הביטחון פתח במרדף רכוב, התנגש ברכבו של המחבל ולאחר מכן פרק מהרכב וחיסל את המחבל. גם במהלך התקרית הזו התפוצץ מטען ברכב.

כזכור, דווח בתחילת השבוע כי בטהרן עסוקים בבניית תשתיות טרור באיו"ש, בדגש על צפון השומרון והבקעה. בצה''ל מבינים שבמצב הדברים שנוצר בגזרה, יש צורך בפעולה אינטנסיבית כדי לגדוע את ניסיון איראן לבנות את תשתית טבעת הטרור במרחב.