ארגון הבריאות העולמי מטעם האו"ם הודיע כי הגיע להסכם עם ישראל על הפסקות אש מוגבלות ברצועת עזה, כדי לאפשר מתן חיסוני פוליו למאות אלפי ילדים, לאחר שתינוק חלה במקרה המאושר הראשון מזה 25 שנים בשטח הפלסטיני. בצה"ל מחכים לאישור של הדרג המדיני.

כפי שפורסם במעריב: צה"ל מתחיל לחסן את החיילים בעזה נגד פוליו

מסע החיסונים אמור יתחיל ביום ראשון במרכז הרצועה, עם הפוגה הומניטרית שתימשך מהשעה 06:00 עד 15:00. ביום שני ושלישי אותו ההסדר יתקיים בדרום ואז בצפון הרצועה, בהתאמה, כאשר ההליך יוארך ביום נוסף במידת הצורך, כך אמר ריק פיפרקורן, נציג ארגון הבריאות העולמי בשטחים הפלסטיניים. "אני לא הולך להגיד שזו הדרך האידיאלית קדימה, אבל זו דרך מעשית קדימה", אמר פיפרקורן.

מבצע החיסונים מכוון ל-640,000 ילדים מתחת לגיל 10, שכל אחד מהם יקבלו שתי טיפות של חיסון פוליו פומי בשני סבבים - השני יינתן ארבעה שבועות לאחר הראשון. פיפרקורן אמר שההפסקות ההומניטריות הן קריטיות, כדי שמשפחות יוכלו להביא את ילדיהן להתחסן ולחזור למקום בו הם שוהים עד השעה 15:00. "יש לנו הסכם על זה, אז אנחנו מצפים שכל הצדדים ידבקו בזה", אמר.

לשכת ראש הממשלה פרסמה ביום רביעי הודעה בנושא, בה נכתב: "לא מדובר בהפוגה, אלא אך ורק בהקצאת מקומות מסוימים ברצועה. כמו כן, הדבר הוצג בקבינט וקיבל את תמיכת גורמי המקצוע". בצה"ל עדיין ממתינים לאישור של הדרג המדיני למבצע החיסונים.

ארגון הבריאות העולמי אמר שעובדיו צריכים לחסן לפחות 90% מהילדים בעזה, כדי לעצור את התפשטות הפוליו. לצורך המשימה יתפקדו יותר מ-2,100 עובדי בריאות מאו"ם.

חמאס "מוכן לשתף פעולה עם ארגונים בינלאומיים כדי להבטיח את התהליך הזה", מסר באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס. רוברט ווד, ארה"ב סגן השגריר באו"ם, דחק בישראל להימנע מצווי פינוי אזרחיים נוספים במהלך ההפסקות ואמר כי העובדים זקוקים לאבטחה כדי לחסן ילדים. "חשוב במיוחד שישראל תקל על הגישה של הגורמים המבצעים את מבצע החיסונים לאזור ותימנע מפעולות צבאיות בהפוגות ההומניטריות", אמר.