ישראל הרחיבה את מבצעיה האוויריים נגד מטרות אויב בסוריה מאז תחילת המלחמה בעזה, תוך הגברת ההפצצות שהרגו מספר מחבלים והשמידו מאגרי דלק ונשק, כך מפרסם היום (שבת) הוול סטריט ג'ורנל.

סוריה בהלם: היועצת של אסד נרצחה - עכשיו נחשף איזה אוצרות נתנה לישראל

השבוע, ישראל אישרה כי הרגה בכיר בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ומחבלים אחרים הנתמכים על ידי איראן בתקיפה ליד הגבול הסורי-לבנוני. התקיפה הייתה אחת מיותר מ-180 בסוריה המיוחסות לישראל מאז אוקטובר, עלייה בהשוואה לשנים האחרונות, כך על פי ארגון Armed Conflict Location & Event Data, ארגון ללא מטרות רווח, מכון למחקרי ביטחון לאומי הממוקם בתל אביב.

"הגברת התקיפות של ישראל נגד שליחיה של איראן בסוריה, כמו חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי, היא תגובה לכך שקבוצות אלו מהוות איום גובר," אמרה לינה חטיב, עמיתה במכון צ'טהם האוס בלונדון. "ישראל מאבדת בהדרגה את סבלנותה כלפי ההשפעה האיראנית בסוריה".

פעיל של הג'יהאד האסלאמי  המחוסל היה אחראי על היכולות הצבאיות של הארגון בלבנון ובסוריה ועבד על ביצוע התקפות נגד ישראל יחד עם חיזבאללה, שאישר את התקיפה. ממשלת סוריה האשימה את ישראל בביצוע תקיפות על אתרים בחלק המזרחי של המדינה ב-23 באוגוסט, שבהן נפצעו שבעה אזרחים.

ישראל החלה במבצע תקיפות אוויריות בסוריה לפני כעשור, כאשר מלחמת האזרחים במדינה הערבית יצרה ריק ביטחוני, שמולא על ידי איראן והמיליציות בעלות בריתה, שתמכו בנשיא הסורי בשאר אל-אסד. במשך כחצי עשור, החל משנת 2017, ישראל ביצעה יותר מ-400 תקיפות אוויריות כדי להגביל את ההתבססות של איראן ובעלות בריתה בסוריה, האצה של אסטרטגיה בת עשור שנודעה בשם "המערכה שבין המלחמות".