הותר לפרסום: סמ״ר אלקנה נבון (20), מפקד כיתה בגדוד 906 שחטיבת ביסל״ח מפתח תקווה, נפל היום (שבת) במהלך פעילות מבצעית בג'נין. באותה תקרית נפצע באורח קשה קצין מהגדוד. 

הפיגוע הכפול בגוש עציון - שלב אחר שלב; ״המחבלים רצו להתפוצץ במקום הומה אדם״

העימותים במחנה ג'נין התחדשו בשכונת אל-דמג', כאשר קולות פיצוצים נשמעו במקום. מקור בהנהגת גדודי קסאם אמר לאל-ג'זירה כי גדודי הקסאם וסיעות ההתנגדות הכינו את עצמם לימים ארוכים של עימותים וקרבות: "אנו מרגיעים את עמנו שההתנגדות, על כל ההרכבים שלה בגדה המערבית, נמצאת בשלבים הטובים ביותר של תיאום ואינטגרציה ביניהם".

עוד אמר המקור כי "מה שהמג'אהדין ביצע בשכונת אל-דמג' - הוא מסר לאויב כי לתוקפנותו נגד ג'נין יהיו השלכות קשות". ברשתות הערביות דיווחו על מסוקי אפאצ'י שטסים מעל ג'נין והמחנה שלה. מושל ג'נין מסר לכתב אל-חדת' כי המצב ההומניטרי בג'נין גרוע מאוד.

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שני הצעירים, מוחמד איחסאן מרקה וזוהדי אבו עפיה, נהרגו הלילה מידי צה"ל מצפון לחברון. מדובר בשני חבלים שלקחו חלק בפיגועים בכרמי צור וגוש עציון. הבתים של המשפחות שלהם בחברון הותקפו גם כן.

סוכנות הידיעות "וואפא" דיווחה כי צה"ל סגר את הכניסה הדרומית לעיירה אלח'דר "נשאש" המובילה לנפת חברון ואת הכניסה המערבית לעיר בית ג'אלה, עם שער הברזל, אשר חוסם את תנועת האזרחים בין נפת חברון לבית לחם. כתב אל-מיאדין בגדה המערבית דיווח כי מזל"ט ישראלי הטיל פצצות על מחנה ג'נין.

סוכנות הידיעות אלערביה כינתה את האירועים כ"היום הקשה ביותר בג'נין ובמחנה שלה", כאשר עשרות מל"טים ישראלים טסים מעל האזור. ראש עיריית חברון דחוף, תייסר אבו סנינה, מסר: "הכיבוש הישראלי סגר את כל הכניסות לעיר והפך אותה לכלא גדול על רקע פריסה כבדה של כוחותיו".

ההרס בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

וואפה דיווחה כי צה"ל פועל בסביבת המסגד איברהימי. ערוצים פלסטינים טוענים שצה"ל מאלץ תושבים במחנה הפליטים ג'נין לעזוב את בתיהם. הפעולה נמשכת כאשר שתי חטיבות פועלות באזור מחנה הפליטים, הקסבה ומזרח העיר. בג׳נין נחשפו עשרות זירות של מטענים. בקרבות חוסלו 29 מחבלים ועשרות נוספים נעצרו.

כוח של ביסל"ח נכנס בשעה 06:30 לאיתור, נתקל בשני מחבלים בכירים של חמאס וחיסל אותם מטווח קצר. בצה״ל הופתעו מכמות המטענים שהמחבלים מילכדו איתם את מחנה הפליטים והשכונה המזרחית של ג׳נין.

המבצע משמעותי, בין היתר, כי הוא לקראת כניסת חגי תשרי ובצה״ל פועלים להוריד את התשתיות של הטרור.  בצה״ל אומרים כי התלת העוצר בכל האזורים נועדו כדי לשמור על האוכלוסייה הלא מעורבת. הפעולות מתבצעות במהלך הימים הקרובים במיוחד בצפון השומרון. ״אנחנו מזהים הכוונות של הציר השיעי לעורר את הטרור באיוש״, אומרים בצה״ל.  אולם טרם נקבע מי שלח את המחבלים לפיגועים האחרונים ביו"ש.