הטרור שוב הכה: שלושה שוטרים נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי בכביש 35 מזרחית למחסום תרקומיא. בין שלושת השוטרים שנרצחו היו רוני שקורי, שאיבד ב-7 באוקטובר את בתו במהלך הקרבות בדרום, פקד אריק בן אליהו, שהיה אמור להתמנות למפקד ההדרכה במחוז ש"י, והדס ברנץ, שוטרת בדרגת רנ"ג, קצינת הערכה ביחידה למאבק בפשיעה של מחוז ש"י. המחבלים הצליחו להימלט מהזירה ועדיין מתנהל אחריהם מצוד.

הטרגדיה הכפולה של משפחת שקורי: הבת נרצחה בשבת השחורה, האב בפיגוע בתרקומיא
הפיגוע בתרקומיא: השוטרים הופתעו מהירי ולא הספיקו להגיב

רוני שקורי (צילום: פרטי)
רוני שקורי (צילום: פרטי)

המחבלים הצליחו להימלט מהזירה. השוטרים שהיו בדרכם לעבודה ברכב נורו על ידי רכב פלסטיני. כוחות גדולים של משטרה וצבא פתחו במצוד אחר הרכב הנמלט. כוחות משטרה ממחוז ש"י נמצאים במקום כמעטפת שנייה.

מתחקור עולה כי הניידת עשתה דרכה לכיוון תחנת המשטרה בחברון, מאחוריהם נצמד רכב ובו המחבלים. הם התנגשו קלות בניידת המשטרה ופתחו בירי מאחור לעברם של השוטרים, ואז ביצע הרכב פרסה במקום והמשיך לרסס את הרכב על יושביו. השוטר שנהג ברכב ירד לאזור השוליים לאחר שאיבד שליטה. מדובר בכביש צר והמחבלים המשיכו לבצע ירי, המשיכו בנסיעה ובחלוף כ-200 מטר ירדו מהרכב ונמלטו, תחילה רגלית. כוחות גדולים של משטרה, צבא ושב"כ מנהלים מצוד.

גורמים במשטרה מציינים למעריב: "מדובר באירוע קשה מאוד שמחזיר אותנו לימי גל הפיגועים כנגד אנשי משטרה באזור מחוז ש"י. כוחות הצבא מנהלים מצוד אחר הרכב". נציין כי אירוע שכזה, לאחר ארבעה ימים של מבצע בתוך ג'נין, משם יצאו מספר פיגועים לאחרונה, מצביעים על הסלמה במחוז ש"י, ויש באירוע שכזה כדי להדליק נורת אזהרה אדומה בגזרות הללו.

פיגוע במחסום תרקומיא (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בצה״ל אומרים כי השוטרים הופתעו והם לא הספיקו לשלוף את האקדחים שלהם. בצה״ל סבורים כי המחבלים הציבו מטרה לרכב השוטרים וזאת בשל הירי המדויק שבוצע על כלי הרכב. בתחילה סברו במערכת הביטחון כי הפיגוע בוצע מרחב חולף אבל ככל שבודקים את הממצאים בזירה מתגבשת ההערכה כי מדובר במארב.

הפיגוע התבצע לאחר לילה אגרסיבי בחברון כאשר כוחות גדולים של צה״ל והשב״כ ביצעו עשרות מעצרים בגזרת חברון. בשעה זאת צה״ל הטיל כתר על הכפר אידנא שעל פי הערכה אחיו נמלטו המחבלים לאחר הפיגוע הרצחני. בסמוך לכפר נמצא כלי רכב דרוך ובמערכת הביטחון בוחנים את הקשר שלו לפיגוע.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר ברדיו 103FM: "צוותים של מד"א מגיעים למקום הם מדווחים על כשלושה נפגעים באורח קשה. ניידת מטפלת בנפגעים עצמם. זה הדיווח בשלב הראשוני, זה ממש דיווח מהדקות האחרונות. אנחנו מקווים כבר בדקות הקרובות לפנות את הנפגעים לכיוון בתי החולים. ככל שיהיו דיווחים נוספים נוציא אותם בדקות הקרובות".