שלושה שוטרים נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי בכביש 35, מזרחית למחסום תרקומיא. צוותי מד"א הגיעו לזירה וטיפלו בנפגעים, אך כאמור נאלצו לקבוע את מותם. הנרצחים הם שוטרי תחנת חברון. בצירוף מקרים טרגי, רוני שקורי, אחד משלושת השוטרים שנרצחו, הוא אביה של מור שקורי, אחת השוטרות שנרצחה בהגנה על תחנת המשטרה בשדרות בשבעה באוקטובר.

הטרור לא עוצר בגדר: הפיגוע האחרון מדגיש את הסכנה שבכניסת השב"חים לישראל

בעוד שבוע, היה אמור רוני שקורי ז"ל לקיים את טקס האזכרה במלאות 11 חודשים לנפילתה של בתו, בקרבות האימה בתחנת המשטרה בשדרות בשבעה באוקטובר, אלא שבשעות הבוקר נקלע האב למארב של מחבלים ומצא את מותו, יחד עם שניים מחבריו מתחנת משטרת חברון.

"המוות היכה פעמיים במשפחת שקורי באופן מחריד. הבת שירתה במשטרת ישראל בתחנת שדרות ואילו אביה בתחנת חברון בתחום התחבורה. זה סיוט וטרגדיה בלתי נתפסים", אמר גורם במשטרה ל"מעריב".

השוטרת רס”ר מור שקורי (29) משדרות נהרגה במהלך הקרב מול מחבלים בתחנת המשטרה בעיר ב־7 באוקטובר, בתקופה שבה הייתה בעיצומן של ההכנות לקראת חתונתה עם בחיר לבה, דוד פוקל. “בכל מקום שאליו מור הייתה נכנסת היה קורן ממנה אור וצחוק מתגלגל, היא תמיד הייתה מחויכת וזה מה שיזכרו ממנה”, סיפרה אחותה, ספיר שטרית, בריאיון עם "מעריב".

מור שקורי (צילום: באדיבות המשפחה)
מור שקורי (צילום: באדיבות המשפחה)

“היה לה לב רחב ורחמן, והיא תמיד הייתה עוזרת לנזקקים ולמבוגרים, תורמת ומתנדבת. מור הייתה פייטרית בכל דבר: בצבא היא הייתה מ”כית טירונים ואז שוטרת בסיור, היא הייתה ג’דאית וחזקה. כשהיא שירתה בתחנת המשטרה באשקלון היא הכירה את דוד, גם שוטר, שהפך לארוס שלה. הייתה להם אהבה גדולה. בחודש מאי האחרון מור קיבלה הצעת נישואים באירוע שדוד ארגן בקיבוץ יד מרדכי: במהלך משמרת היא הוזעקה לטפל באירוע משטרתי בקיבוץ, ואז זכתה להצעת הנישואים".

"היא הייתה מופתעת ונרגשת וכבר חיכתה להיות מתחת לחופה, להקים בית משלה ולהיות אמא. בשלב מסוים היא ביקשה לעבור לתחנת המשטרה שדרות, ודוד נשאר בתחנת המשטרה באשקלון. הם כבר חתמו על חוזה לקניית בית חדש שאליו היו אמורים להיכנס בעוד שלושה חודשים, ותכננו להתחתן ביוני הקרוב. היה למור רצון להקים בית יהודי המושתת על יסודות התורה ושמירת שבת, והיא הצליחה להעביר את דוד, שלא בא מהמקום הדתי הזה, לכיוון הזה. היו להם הרבה תוכניות וכבר היא דיברה איתי על האיפור שאעשה לה (אני מאפרת במקצועי), היא כבר סגרה אולם ואוכל ושיער ותלבושות והכל".

על הקרב שבו נפלה אחותה, היא מספרת: “מור הייתה פייטרית עד הרגע האחרון. 30 מחבלים התבצרו בתחנה הזו והיא נמצאה על גג תחנת המשטרה עם שישה שוטרים ונטרלה יחד עם הצוות שהיה איתה כל מחבל שניסה לעלות לגג, בו בזמן שהמחבלים זורקים רימונים לגג, בזמן שהיא יוצרת קשר עם אמא שלי ואומרת לה מילות פרידה שאני לא יודעת מאיפה היא קיבלה את הכוח להגיד אותן, וכשהיא עושה חסימת עורקים לאדם פצוע שהיא הצילה את חייו. היא הייתה גיבורה עד שצלף מאחד הגגות ממול ירה בה והיא מתה במקום”.

באירוע הבוקר, בו נרצח אביה של מור, השוטרים, שהיו בדרכם לעבודה ברכב נורו על ידי רכב פלסטיני שחלף על פניהם. כוחות גדולים של משטרה וצבא פתחו במצוד אחר הרכב הנמלט. כוחות משטרה ממחוז ש"י נמצאים במקום כמעטפת שנייה.

מתחקור עולה כי הניידת עשתה דרכה לכיוון תחנת המשטרה בחברון, מאחוריהם נצמד רכב ובו המחבלים. הם התנגשו קלות בניידת המשטרה ופתחו בירי מאחור לעברם של השוטרים. השוטר שנהג ברכב ירד לאזור השוליים לאחר שאיבד שליטה. מדובר בכביש צר והמחבלים המשיכו לבצע ירי, המשיכו בנסיעה ובחלוף כ-200 מטר ירדו מהרכב ונמלטו, תחילה רגלית. כוחות גדולים של משטרה, צבא ושב"כ מנהלים מצוד.