תוצאות נתיחת גופות ששת החטופים מעלה כי הם נרצחו ביריות מטווח קצר מאוד. הם נרצחו ביום חמישי בלילה או ביום שישי בבוקר. הדו"חות הראשונים הוצגו על ידי צה״ל ומשרד הבריאות לבני המשפחה של הנרצחים. ממשרד הבריאות נמסר לפנות בוקר, כי גופות החטופים הגיעו למכון הלאומי לרפואה משפטית לקביעת סיבת מוות. 

טרגדיה: פורסמו שמות ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם הוחזרו מעזה
גלנט קרא לבטל החלטת הקבינט - בממשלה תקפו: "איבד את זה, לשקול הדחתו"

גופות ששת החטופים שהושבו הבוקר (ראשון) מעזה, נמצאו במנהרה תת-קרקעית ברפיח, בעומק של 20 מטרים. ההערכה היא שהם נרצחו בין שעות לימים בודדים בטרם הגיעו הכוחות למנהרה. 

כל החטופים נחטפו ממסיבת הנובה, חוץ מכרמל גת שנחטפה מקיבוץ בארי. החטופים הועברו ככל הנראה מצפון הרצועה לרפיח. בצה"ל אומרים כי הפעולה ברפיח בוצעה ממערב למזרח, תוך שהכוחות פועלים באיטיות ובזהירות כדי למנוע את הוצאת החטופים על ידי המחבלים מבלי לסכן את חיי החטופים.

ששת החטופים נמצאו בקומפלקס המנהרות במזרח רפיח, במנהרה במרחק של כק"מ מהמקום בו נמצא פרחאן. לאחר מציאת פרחאן קאדי, בצה"ל אומרים כי לא ידעו על מידע קונקרטי שהם נמצאים במקום, אולם היו ידיעות שיש חטופים באזור ולכן הכוחות פעלו בזהירות ולא בוצע ירי בתוך המנהרה.

בתוך כך, בחמאס אמרו כי חלק מבין ששת החטופים היו אמורים להשתחרר בעסקת החטופים בנובמבר האחרון - כזכור, הייתה קבוצת חטופים נוספת שהייתה אמורה להשתחרר אך העסקה פוצצה.

כזכור, אמש חשף כתבנו אבי אשכנזי כי במערכת הביטחון סבורים שאין מניעה להתקדם במשא ומתן ולוותר על האחיזה בציר פילדלפי למשך ששת השבועות של השלב הראשון של העסקה, זאת בניגוד לעמדת הקבינט הביטחוני. צה"ל ומערכת הביטחון הציגו לאחרונה לדרג המדיני את כלל החלופות בנוגע לעתיד ציר פילדלפי. החלופות הוצגו בשני מתווים שונים: הראשון בהסכם מדורג והשני בהסכם ארוך טווח.

אתמול נמסר מדובר צה"ל כי אותרו מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה. בשלב זה הכוחות עדין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות. בצבא מבקשים להימנע מהפצת שמועות, ולחכות להודעות רשמיות.

זמן קצר לאחר הודעת צה"ל, שיגר מטה משפחות הצהרה דרמטית: "נתניהו הפקיר את החטופים, זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה".