"ששת החטופים שנרצחו הם המחיר על ההתעקשות להשאיר את ציר פילדלפי. אתמול הם היו השישה, ומחר יהיו שישה נוספים. הציבור צריך להבין שהטמטום להתעקש על ציר פילדלפי יש מחיר, וזה המחיר. הוצג לקבינט שאין טעם להתעקש על הציר הזה, וזה רק גורם לנזק. אנשי צוות המשא ומתן צעקו זאת בקבינט, אבל אין להם זכות הצבעה, הם רק יכולים לצעוק", כך אמר גורם בכיר הבקיא במגעים לעסקת החטופים.

טרגדיה: פורסמו שמות ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם הוחזרו מעזה
נרצחו ימים לפני חילוץ: פרטים חדשים על מבצע השבת ששת גופות החטופים מעזה

כאמור, התסכול בקרב בכירי מערכת הביטחון הוא גדול. "הסברנו שאין בעיה לפנות את ציר פילדלפי לטובת העסקה, ואין בעיה לחזור לאחר העסקה לשוב ולהילחם".

במערכת הביטחון מתעקשים ומציינים כי לפחות שלושה מהחטופים שנרצחו היו אמורים להיכלל בעסקה. "כל בר דעת מבין שפצועים עם קטיעת גפיים או חולים הם חלק מהעסקה ההומניטרית שאותה גיבשנו," אומר גורם הבקיא במשא ומתן.

דברי הגורם באים על רקע גופות ששת החטופים שהושבו הבוקר (ראשון) מעזה במהלך פעולה צבאית: הירש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו, שנחטפו ממסיבת נובה, וכן גופתה של כרמל גת שנחטפה מבארי.

הגופות נמצאו במנהרה תת-קרקעית ברפיח, בעומק של 20 מטרים. ההערכה היא שהם נרצחו בין שעות לימים בודדים בטרם הגיעו הכוחות למנהרה. בצה"ל אומרים כי: "הם נרצחו על ידי מחבלי חמאס זה זמן קצר לפני שאיתרנו אותם. זה יכול להיות יממה עד שלושה ימים לפני שאותרו. רק בסיום הבדיקה נדע את מועד הרצח".