מדובר צה"ל נמסר שחוסל אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הקשה הבוקר (ראשון) בבכביש 35 צומת תרקומיא. המחבל הנוסף ככל הנראה מתבצר בתוך בית בחברון אותו מכתרים כוחות צה"ל כעת. על פי ההערכה, המחבל השתייך בעבר למנגנון של הרשות הפלסטינית, תחת אבו מאזן. 

כזכור, שלושה שוטרים נרצחו הבוקר בפיגוע ירי בכביש 35 מזרחית למחסום תרקומיא. בין שלושת השוטרים שנרצחו היו רוני שקורי, שאיבד ב-7 באוקטובר את בתו במהלך הקרבות בדרום, פקד אריק בן אליהו, שהיה אמור להתמנות למפקד ההדרכה במחוז ש"י, והדס ברנץ, שוטרת בדרגת רנ"ג, קצינת הערכה ביחידה למאבק בפשיעה של מחוז ש"י. המחבלים הצליחו להימלט מהזירה ועדיין מתנהל אחריהם מצוד.

הפיגוע בתרקומיא: השוטרים הופתעו מהירי ולא הספיקו להגיב

תיעוד חיסול המחבל (צילום :רשתות ערביות)
נמסר כי המחבל חוסל בפעילות של יחידת דובדבן בהכוונת אמ"ן ושב"כ. הלוחמים כיתרו את המבנה בו התבצרו המחבלים בחברון, ביצעו סיר לחץ, ירו טילי נ״ט וחיסלו את המחבל. לידו אותר נשק M16.
לפני זמן קצר פורסם כי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב ותחקיר ראשוני בזירת פיגוע הירי בצומת תרקומיא עם מפקד פיקוד המרכז, מאו״ג איו״ש ומח״ט יהודה. הרמטכ״ל התייחס לחשיבות המשך הגברת מאמץ סיכול הטרור, והמשך מאמץ ההגנה בצירים וביישובים.
הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז בהערכת מצב בזירת הפיגוע בצומת תרקומיא (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז בהערכת מצב בזירת הפיגוע בצומת תרקומיא (צילום: דובר צה''ל)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מברך את לוחמי דובדבן על החיסול של המחבל הנתעב שרצח הבוקר שלושה שוטרים בפיגוע אכזרי. זה הזמן להחזיר את המחסומים לכל רחבי יהודה ושומרון, ולכתוש את ארגוני הטרור והמרצחים באיו"ש בכל העוצמה".