מכונית ממולכדת עם בלון גז שחובר למנגנון חשמלי, שחנתה בסמוך לכניסה ליישוב עטרת בבנימין, התגלתה היום (שני) ונוטרלה בידי חבלנים. 

אסון כבד נמנע בשעות הבוקר המוקדמות בכניסה לישוב עטרת, כל זאת  בזכות ערנותו של אזרח שהזעיק סמוך לשעה 04.30 לפנות בוקר, חבלני משטרה וכוחות מג"ב אשר נטרלו את הרכב הממולכד. כאמור, בהודעה שפרסמה המשטרה הגיעו כוחות מג"ב לטפל במכונית תופת וחבלנים הצליחו לנטרל שני מיכלי גז שהיו בתוכו כשהם מחוברים למנגנון הפעלה חשמלי.

היה חלק ממנגנון הרשות תחת אבו מאזן: זה המחבל שחוסל בחברון
רצח החטופים: חמאס הימר על החברה הישראלית אך ויתר על הנכס היקר שלו

"נמנע פיגוע גדול. זה יכול היה להסתיים רע ומר אלמלא ערנותו של האזרח" אמר למעריב גורם בכיר בכוחות הביטחון. סיכול פיגוע התופת יממה אחרי פיגוע טרור באזור סמוך ליד צומת תרקומיא במהלכו נרצחו שלושה שוטרים מתחנת חברון, מצביע יותר מהכל על ההסלמה בגזרת בנימין ובאזור איוש ועל כוונות בלתי פוסקות של מחבלים לבצע פיגועי טרור בשטחי ישאל .

הרכב הממולכד (צילום: TPS)
הרכב הממולכד (צילום: TPS)

שיתוף הפעולה בין המשטרה, מג"ב ,שב"כ וצבא מביא לתוצאות מהירות כך קרה גם בראשון האחרון עם חיסולו של המחבל שביצע את פיגוע הטרור כנגד שלושה שוטרים , בעת שהסתתר במבנה בחברון. כזכור היו אלו רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו ורס"מ רוני שקורי שעשו דרכם בניידת המשטרה לתחנת המשטרה בחברון והמחבל המתועב מוהנד אלעסודה פתח לעברם בירי מרובה M16  שנתפס בצמוד אליו לאחר שחוסל שעות אחדות לאחר מכן. 

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ מסר: "נס גדול קרה הבוקר בבנימין. הטרור ביהודה ושומרון מחייב פעולה מלחמתית בדיוק כמו בעזה וברפיח. יש להניע אוכלוסייה ולהחריב את שכונות ותשתיות הטרור עד עפר".