אתמול, לאור הבשורות על ששת החטופים שנרצחו בשבי חמאס אמר לנו אביבי: ״יום קשה מאד, תנחומיי למשפחות. אנחנו מתמודדים עם ארגון רצחני ומסוכן שמעוניין להיבנות מחדש ולחזור ליכולת לתקוף ולחטוף עוד ועוד ישראלים גם בעתיד". הבוקר הוא מסביר כיצד לדעתו נכון לפעול כדי שישראל תשיג את מטרותיה.

אביבי סבור ש"לצד המשך המשא ומתן, מדינת ישראל צריכה להמשיך להשמיד את חמאס באופן שיטתי ולחתור לאיתור סינוואר - שהוא אבן הנגף לכל יכולת לממש עסקה". אביבי חושף: "חמאס מעוניין בפינוי פילדלפי על מנת להבריח חטופים לאיראן ולהכניס עשרות אלפי רקטות ופעילים לרצועה על מנת לחדש את יכולותיו". הוא קובע: "מדינת ישראל אינה יכולה להסכים למציאות זו".

"נס גדול קרה הבוקר": רכב ממולכד אותר בכניסה ליישוב בבנימין
"נפרדים מאחד מטובי בנינו": אורי דנינו מובא למנוחות בהר הרצל

לתפיסתו של הביטחוניסט הבכיר, "רק לחץ צבאי יכול להביא את חמאס למצב בו יהיה מעוניין בעסקה בתנאים שישראל מסכימה להם ושתואמו עם ארצות הברית והמתווכות". הוא מפרט: "היכולת של צה״ל להגביר את הלחץ על חמאס נשענת בין השאר על צורך להשתלט על הסיוע ההומניטרי באופן שימנע מחמאס סיוע ויאפשר ניתוב הסיוע לאוכלוסייה, תוך ניתוק היכולת של חמאס לשלוט באוכלוסייה דרך השליטה במזון". אביבי מזכיר את הידוע: "כיום חמאס משתלט על המשאיות סיוע ומוכר ומחלק את המזון לאוכלוסייה ועל ידי כך שולט בהם ומייצר הכנסות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

אביבי פוסק: "צה״ל חייב לשנות משוואה זו על מנת להכניס את חמאס למצוקה ולהפיל את שלטון חמאס בעזה באופן שיצור הבנה באוכלוסייה שחמאס אינו ריבון יותר ברצועה". הוא מאמין ש"מציאות זו תגביר את הסיכויים לשיתוף פעולה עם צה״ל ושב״כ במטרה לאתר חטופים". 

עוד הוא מוסיף ואומר: "בהיבט הצבאי, יש צורך להמשיך ולהגביר את הלחץ הצבאי על ידי התקפות רציפות ומיקוד מאמץ לאיתור סינוואר". אביבי מדגיש: "חמאס נמצא במצוקת תחמושת, הוא אינו יכול לייצר חימושים או להבריח אותם. הזמן פועל לרעתו". תא"ל במיל' אביבי מסכם: "שילוב של מצוקת אספקה וחימושים יסייע בהכרעתו. הכרעה זו היא המפתח לקבלת כל החטופים״.