כוחות צה"ל חילצו ביום שבת בערב את גופותיהם של ששת החטופים הירש גולדברג פולין, כרמל גת, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו ממנהרה סמוך לרפיח, לאחר שנרצחו בשבי חמאס ביום חמישי או שישי לפנות בוקר. ראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן לשעבר, עו"ד אבי כאלו, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM וניתח את השפעת התקרית הקשה על המשא ומתן. 

"הדינמיקה כנראה מייצרת תהליך מחודש גם אם הוא מאוד קשה ועכור, ונראה שהסנונית הראשונה היא מתווה ביידן שהוא אמור להציג בימים הקרובים", אמר בפתח השיחה. "נראה שהממשל נסה לבדל את עצמו מראש הממשלה במובן הזה שהוא בונה מתווה עצמאי, ולהיבדל מכישלון המשא ומתן עד כה והביקורת הציבורית נוכח מותו של האזרח האמריקאי הירש גולדברג פולין. באופן טרגי, זה לא נגמר עד שזה נגמר, ובהקשר הזה משוואת הדמים מחדדת כמה טרגי יכול להיות המשפט הזה. נכון להתייחס בנימה ביקורתית לאמירת ראש הממשלה בכך שהחטופים מתים בידי אלה שלא רוצים עסקה. המוות הנוראי הזה לא נגרם מוואקום". 

בגיניסטים גאים: אחרי אתמול אפשר להכריז שקפלן מת, אבל בגין חי וקיים | בן כספית
לחצים כבדים הופעלו על ראשי הערים: הדרמה מאחורי השביתה נחשפת

בהמשך הוסיף: "ההשתנות של חמאס מהווה השתנות של האיום על החטופים, השחיקה של מודל הפיקוד והשליטה של סינוואר ואנשיו, וגם האצבע הקלה יותר על ההדק ודאי מביאה לעצבים רופפים גם אצל רבי המרצחים האלה. החובה של המדינה ומערכת הביטחון היא לעשות התאמה באסטרטגיה ככל שהיא קיימת, ולשים בקדמת הבמה את השבת החטופים יותר במסגרת הסכמית". 

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

"דווקא משום שחמאס הולך ומאבד אחיזה במציאות, אנחנו צריכים להימנע מלהגיע למקום בו לחמאס אין מה להפסיד", הבהיר כאלו. "האצבע הקלה על ההדק מאפשרת במירכאות דרגות חופש אחרות למרצחים. אין יותר מדי אפקטיביות למהלך הצבאי בהקשר של שחרור החטופים. בהיבטי המשא ומתן, לא הגענו לשום הישג מאז נובמבר. נכון לשים את החטופים על ראש שמחתנו כי זה הדבר שנכון מוסרית, ערכית ולאומית". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm