משפחתה של עדן ירושלמי ז"ל, אחת מבין ששת החטופים שנרצחו במנהרות החמאס והושבו לארץ במבצע צבאי, התירה לפרסום במהלך הלילה (בין שני לשלישי) חלק מסרטון שהפיץ ארגון הטרור חמאס בו נראית עדן, מתחננת לשוב לארץ לאחר 11 חודשי שבי קשים. 

עדן הובאה למנוחות אתמול, כשאלפים מלווים אותה בדרכה האחרונה. אימה שירית זעקה: "עדן יקרה שלי! 11 חודשים שרדת בשבי חמאס. בערב השמועות הגיעו אלינו. כל כך הרבה אנשים רצו להכיר אותך, אבל לא ככה. אתגעגע לישיבות שלנו במרפסת. לא היית רק הבת שלי, היית החברה הכי טובה שלי. חיכיתי 330 ימים שתחזרי, הייתי מוכנה לחכות עוד 330 ימים ושתחזרי בחיים. אתמול היה יום ההולדת שלי ואיחלו לי שאפגוש אותך ותחזרי, אבל לא ככה פיללתי".

הסרטון האחרון של עדן ירושלמי ז"ל - החלק שהותר לפרסום (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשף אמש (שני) פרט מזעזע על רצח ששת החטופים במנהרות החמאס. על פי דבריו, ששת החטופים נורו מאחור, זמן קצר לפני שכוחות צה"ל הגיעו למקום. 

דובר ארגון הטרור חמאס אבו עוביידה, פרסם הודעה שבה אמר כי "לאחר חילוץ ארבעת החטופים בנוסייראת (מבצע ארנון), הארגון חידש את ההוראות בנוגע לאופן שבו השומרים על החטופים צריכים לפעול, במידה וצה"ל יתקרב למקום בו הם מוחזקים. בכך למעשה, הודה ארגון טרור חמאס ברצח החטופים. 

מוקדם יותר, פרסם ארגון הטרור סרטון של ששת החטופים שנרצחו בסוף השבוע האחרון בעודם בחיים. בנוסף, הודיע חמאס כי הסרטון הנוכחי הוא פרומו לסרטון מלא שיפורסם בקרוב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, אתמול נחשפו פרטים חדשים על המקום שבו נמצאו גופות החטופים. לפי הדיווחים, המנהרה שבה הוחזקו השישה הייתה במרחב רפיח, במרחק של קילומטר בלבד מהמנהרה שבה נמצא החטוף פרחאן אל-קאדי, ששוחרר בשבוע שעבר. בצה"ל מעריכים כי באזור שבו הוחזק אל-קאדי נמצאים חטופים נוספים, אך לא היה בידי הצבא מודיעין מדויק על מיקומם של החטופים שאותרו כעת, ולכן הפעולה הייתה מדורגת ואיטית.

"נפרדים מאחד מטובי בנינו": אורי דנינו מובא למנוחות בהר הרצל
האסון יכול היה להימנע: חלק מהחטופים שנרצחו יכלו להשתחרר

עוד דווח כי ההערכה בצה"ל היא שהחטופים נרצחו זמן קצר לפני שהכוחות איתרו אותם. במהלך הפעולה לא נרשמה היתקלות עם המחבלים שרצחו את השישה ונמלטו מהאזור.

לאחר שהגופות אותרו במנהרה בעומק של כ-20 מטרים, הן חולצו והועברו לשטח הישראלי. רק בשעה 4 לפנות בוקר צוותי הזיהוי של המשטרה והרבנות אימתו את זהותם של החטופים, לאחר שביצעו בדיקות רפואיות בשטח.