ביום השני לפתיחת שנת הלימודים, אזעקות חיזבאללה תפסו את הילדים בדרכם חזרה מהסעות בית הספר, כאשר מטח רקטות פגע באזור, בעיקר ליישובים הלא מפונים מקו געתון. הילדים לא הספיקו להגיע הביתה, והמטח תפס אותם באמצע הנסיעה באוטובוס. לפי דובר צה"ל, בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל המערבי, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, אין נפגעים.

באשר לחיזבאללה, ביממה האחרונה נראה כי ארגון הטרור משקם את יכולות הירי שלו לצפון, ומספרי השיגורים עולים ומתקרבים לקצב האש שהיה עד לתקיפה לפני כשבוע שבה השמיד צה״ל לטענתו עדשת אלפי רקטות וקני שיגור בדרום לבנון.

דובר צה"ל מסר כי כ-5 שיגורים מלבנון פגעו בשטחים פתוחים חקלאיים סמוך למושב עין יעקב, אשר לא פונה מתושביו. זאת, לאחר שהוכרזה כוננות ספיגה בגליל המערבי. בעקבות הכוננות, נשלחה הודעה להורי בית הספר מטעם המנהלת: ״קיבלנו הודעה מגורמי צבא להקדים את הנסיעה בחצי שעה ולשחרר את התלמידים ליישובים״.

תיעוד מהמטח בגליל המערבי. ילדים במיגונית - נהג האוטובוס מנסה להרגיעם (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

למרות הקדמת הנסיעה, הילדים לא הספיקו להגיע לבתיהם, ואזעקה נשמעה בזמן שהיו בדרכם חזרה. צחי אליהו, יו״ר ועד עין יעקב, סיפר ל"מעריב": ״בדיוק מה שחששתי שיקרה קרה - האזעקות נשמעו בדיוק כשהילדים היו בהסעות מבית הספר. הם החלו לצעוק ולהילחץ. מיד עם הישמע האזעקה, חברי כיתת הכוננות מיגנו את הילדים בגופם והובילו אותם למיגוניות. לאחר מכן, פיזרו את הילדים בבתיהם״.

צביקה איבגי, אב לילד שהיה בדרכו הביתה בזמן האזעקות, הביע את זעמו: ״אני לא מבין איך משחררים את הילדים בהתרעה כזו קצרה, מבלי לבדוק אם יש מי שיקבל אותם בבתים. הבן שלי רק התחיל כיתה א'. הספקתי להגיע רק למעלות, ושמעתי אזעקה ופיצוצים. במזל ההסעה הגיעה בדיוק לתחנה הראשונה במושב, והם פרקו למיגונית״.

תיעוד מהמטח בגליל המערבי (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

שירה כהן, תושבת פקיעין ואם לילד שהיה בהסעות, מחתה על ההתנהלות: ״הילדים היו אמורים לעלות להסעות בשעה 14:30, ובהתרעה קצרה הוחלט לשחרר אותם חצי שעה קודם. מדוע לא השאירו אותם בבית הספר עד יעבור זעם, והחליטו לקחת סיכון בנסיעה? ברגע שהילדים נכנסו למושב נשמעו אזעקות, והם נאלצו לרוץ למיגוניות. ילדי הצפון הפכו להיות במטווח ברווזים. עד מתי נוכל להמשיך לחיות כך - לקבל הודעות על כוננות ספיגה, להילחץ, ולהתנהל בחוסר וודאות מוחלט. יש אמהות רבות שכבר רוצות לעזוב את האזור. הילדים שלנו גדלים לעולם אחר - הם ילדי הדרום החדשים״.

נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שמתעוררת אל מול פתיחת שנת הלימודים. טרם פתיחת השנה, הורים בקו העימות הצפוני קראו למתווה פיקוד העורף: "מתווה הכי לא מוגן שיש", ותקפו את ההחלטה להתחיל בשנת הלימודים למרות החשש הביטחוני. כעת, בתגובה לאירועים היום, ההורים מתכוונים להשבית את הלימודים.

נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שמתעוררת אל מול פתיחת שנת הלימודים. טרם פתיחת השנה, הורים בקו העימות הצפוני קראו למתווה פיקוד העורף: "מתווה הכי לא מוגן שיש", ותקפו את ההחלטה להתחיל בשנת הלימודים למרות החשש הביטחוני. כעת, בתגובה לאירועים היום, ההורים מתכוונים להשבית את הלימודים.

במהלך היום תקף צה״ל בחמישה מרחבים שונים מטרות חיזבאללה. במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים יארון, עייתא א-שעב, חנין, טיר חרפא ובליידא שבדרום לבנון. הבוקר דווח בלבנון על מספר תקיפות וכן נסיון חיסול של פעיל חיזבאללה באזור מרכבה. עם זאת, התלמידים וההורים עדיין מחכים לתשובות.