משרד החוץ המצרי פרסם היום (שלישי) הצהרה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ניסה להשתמש בשם שלנו כדי להסיח את דעת הקהל הישראלית ולחסום את הסכם הפסקת האש. מצרים רואה בממשלת ישראל אחראית להשלכות של הצהרות מסוג זה, אשר מחמירות עוד יותר את המצב ומטרות להצדיק מדיניות אגרסיבית ומלהיבה שמובילה להסלמה נוספת באזור".

כזכור, גורם מצרי בכיר תקף אמש  באופן חריג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו שיקר בבוטות לגבי ציר פילדלפי", טען. עוד הוסיף: "נאומו של נתניהו היה מלא בגמגום פוליטי. הוא נמצא בעולם אחר. לא היה בנאום שום דבר חדש. כמו כן, הוא אף הוסיף: "סופו של נתניהו קרוב, ונאומו היום עשוי להיות האחרון". 

איש מכירות מקצועי עם דיבור מלוטש: נתניהו לא סיפר שלוש עובדות מטלטלות
נתניהו: "ציר הרשע צריך את פילדלפי, אני מתעקש שנהיה שם"

כאמור, נתניהו חזר הערב על התעקשותו להישארות בציר פילדלפי: "צי פילדלפי לא יפונה. אם ישראל תוותר על השליטה תהפוך עזה למובלעת טרור - זה מה שאמרתי.כשהתפטרתי מהממשלה כשהתברר שעומדים לעשות את ההתנתקות כתבתי לשרון במכתב ההתפטרות כמינימום דרשתי את שמירת ציר פילדלפי בידנו. זה לא דבר חדש. אם אין לנו את הציר הזה זו תהיה יצירה של מפלצת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ציר הרשע צריך את הציר הזה.. חמאס מתעקש מהסיבה הזו לא להיות שם ומהסיבה הזו אני מתעקש שכן נהיה שם. זה קודם כל עניין מדיני אסטרטגי צריך לקבע את העובדה שאנחנו שם. אומרים לי יאללה נצא ל42 יום ואח"כ נחזור. ואני אמרתי היינו בסרט הזה. כשיצאנו מלבנון? אמרו רקטה ראשונה נכנס ונכבוש ותהיה תמיכה בינ"ל אדירה. נורו משם אלפי טילים ולא הייתה תמיכה בינ"ל".