כוחות צה"ל הפועלים במחנות הפליטים ובערים באיו"ש מנהלים מלחמה עיקשת נגד סככות הצל שמפרסות מחבלים ברחובות ובסמטאות של מחנות הפליטים והערים. בצה"ל אומרים כי הסככות לא נועדו להגן מפני קרני השמש הקיצית, אלא כדי להסתיר את המחבלים ממטוסי חיל האוויר והכטב"מים שמבצעים תקיפות נגד חוליות הטרור.

צה"ל שינה את המדיניות ותוקף את המחבלים גם בעזרת מטוסי קרב וכטב"מים באיו"ש. מאז חידוש הפעילות האווירית ההתקפית, ביצע צה"ל 73 גיחות תקיפה, בהן חוסלו כ-110 מחבלים. ההתקפה האחרונה הייתה הלילה (שלישי) בטול כרם.

התעקשות נתניהו על ציר פילדלפי נכונה? "מתעלם מהמצב בעזה, אמירותיו חסרות כיסוי"
חמאס לא ציפה לזה: שינוי הטקטיקה של ישראל שהפך את הקערה ברצועת עזה

השימוש בחיל האוויר שינה את משוואת הלחימה באיו"ש, והלחיץ את ארגוני הטרור. הם מנסים בדרכים שונות לחמוק מהאיום האווירי של צה"ל, עובדה שמסכלת את תוכניות הפעילות שלהם. לדוגמה, המחבלים לא נעים יותר בקבוצות גדולות אלא מסתובבים באופן בודד או לכל היותר בזוגות. פריסת סככות הצל הפכה לנפוצה ורחובות שלמים במחנות הפליטים ובערים באיו"ש כוסו בברזנטים. הסיבה לכך היא שהמחבלים מבינים שמטוסי חיל האוויר והכטב"מים מתקשים לראות את הנעשה מתחת לסככות הצל.

בצה"ל החליטו באופן שיטתי להשמיד את הסככות. חלקן נשרפות על ידי צה"ל או מפורקות בדרכים אחרות. כך, במבצע "מחנות קיץ", השמיד צה"ל עשרות קילומטרים של סככות צל במחנה הפליטים ג'נין, בשכונות המזרחיות ובקסבה של ג'נין, וכן במחנות הפליטים ניר א-שמס, פרעה, טובאס ובאלטה.

צה"ל אף השמיד מערך נוסף, רשת מצלמות האבטחה שמפרסים המחבלים ברחובות במחנות הפליטים ומחוצה להם, אשר אמורות לספק מידע על התקרבות כוחות צה"ל.