היום (שלישי) פורסם חיסולו על ידי צה"ל ושב"כ של מפקד פלוגת הנוח׳בה אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, שפיקד על הטבח ביישוב נתיב העשרה ב-7 באוקטובר ונודע לשמצה לאחר ששתה קולה בתוך בית משפחת תעסה, לנגד עיניהם של ילדיו של גיל תעסה ז"ל ששרדו את הטבח, ולאחר שאביהם נרצח בידי המחבלים.

ב-7 באוקטובר פשט ואדיה לנתיב העשרה באמצעות מצנח רחיפה ופיקד על הטבח ביישוב. בנוסף חוסל בתקיפה מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ״ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

לא ציר פילדלפי וגם לא החטופים: זה מה שעמד מאחורי מסיבת העיתונאים של נתניהו | אנה ברסקי
צה"ל נגד הצל: כך הפכו הסככות במחנות הפליטים באיו"ש לנשק בידי הטרור

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת שב״כ ואוגדת עזה מתחם ששימש מחבלים בארגון הטרור חמאס, בסמוך לבית החולים "אל-אהלי" בעיר עזה. בתקיפה חוסלו שמונה מחבלי חמאס מגדוד דרג׳ תופאח, בהם ואדיה, מפקד פלוגת הנוח׳בה בגדוד ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס.

אלמנתו של תעסה ז"ל, סבין תעסה, אמרה בראיון ל-N12 לאחר ההודעה על החיסול: "הבנים שלי מאושרים וזה הכי חשוב. קורן הבן שלי אמר לי - אני רוצה לראות תמונה שלו שהוא מת. אני באופן אישי אסגור מעגל רק אחרי שאדע שחיסלו את כל אנשי חמאס ואת סינואר".

חיסול המחבל פאדי ג׳האד מחמד אלואדיה (צילום: דובר צה''ל)
חיסול המחבל פאדי ג׳האד מחמד אלואדיה (צילום: דובר צה''ל)

איתי לוי, נציג נתיב העשרה במנהלת תקומה, אמר: "מצד אחד, אנחנו מחזקים את כוחות צה"ל על הפעולה ומקווים שהצבא ימשיך ויעשה את כל מה שצריך כדי להבטיח לנו ביטחון במושב. מצד שני, עצם העובדה שלקח שנה לחסל מחבל שרצח 17 אנשים בתוך נתיב העשרה, ועוד מחבלים שרצחו 20 תושבים שלנו, אחים שלנו, אהובים שלנו, מוכיחה שייקח זמן וצריך לתת לצבא את כל הזמן הדרוש. עד חיסול אחרון המחבלים ועד שיהיה ביטחון מלא במושב נתיב העשרה, אנו לא צריכים למהר לצאת בהצהרות כאלה או אחרות".