לא להאמין: במהלך שהותו בכלא הישראלי, מנהיג החמאס, הטרוריסט יחיא סינוואר, ערך מספר קורסי לימוד. את הקורסים הוא ערך במסגרת האוניברסיטה הפתוחה. הפתוחה. בעת שהוא ישב בכלא, אסף סינוואר בלמידה מרחוק כ-15 קורסים בחוגים למדעי החברה ומדעי הרוח. רשימת הקורסים מלמדת היטב במה התעניין. 

"ירושלים לדורותיה" - קורס בהיסטוריה על תולדות ירושלים. מראשיתה כיבוס בימי המקרא, דרך מעמדה בימי החשמונאים, תחת שלטון רומא, ביזנץ, הממלכה העבאסית, בימי העות'מאנים ועד ימי הבריטים. הציון שקיבל בקורס הזה - 92.

סלע קיומו? ישראל הסכימה למתווה עסקת חטופים - בלי ציר פילדלפי
נתניהו בכוננות ספיגה: הסרט שעשוי לחרוץ את המורשת שלו

"מירושלים ליבנה" - קורס במחלקה להיסטוריה על תקופת המשנה והתלמוד. כולל גם פרק מבוא לתורה שבעל פה. הציון; 81. "מגלות לקוממיות" - קורס מבוא להיסטוריה של עם ישראל. היהודים מימי פרס ויוון, גזירות אנטיוכוס, רומא, הקמת בית חשמונאי. הציון: 94.

"בימי שואה ופקודה" - קורס היסטורי על השואה: הרקע לעליית הנאצים, יהודי אירופה ערב המלחמה, תכנית ההשמדה וכיצד נרקמה. הציון שקיבל - 89. "בין ציון לציונות 1914-1881" - קורס על תולדות התנועה הציונית. הציון: 96. 

סינוואר למד גם שני מבואות חשובים: "ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל" - קורס יסוד במדע החברה. הפרדת הרשויות, הדמוקרטיה הישראלית, בחירות ומפלגות; וכן "מבוא להיסטוריה של המזרח התיכון". הוא לקח גם קורסים באנגלית כחלק מחובות התואר.

הסטודנט יחיא איברהים אל-סנואר לא סיים את חובותיו לתואר הראשון. זה לא אומר שלא היה אקדמאי. לפני שנכלא, עשה תואר ראשון בשפה וספרות ערבית באוניברסיטת עזה. ב-2011 הופסקו לימודי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל