ברקע גל הפיגועים האחרון, מקור ביטחוני ישראלי אמר היום (שלישי) לסקיי ניוז ערביה כי האיראנים מכניסים כסף ונשק לגדה המערבית. לדבריו, "בחודשים האחרונים ראינו עלייה במאמצים האיראניים להפוך את הגדה המערבית לשדה קרב של ממש. האיראנים פשוט מספקים לכל מי שמבקש כסף ונשק בגדה המערבית".

"האיראנים מספקים לארגונים פלסטינים מוכרים, אבל גם לתאים או ארגונים חדשים. אנו רואים שהמאמצים שלהם מתמקדים בהחדרת נשק נ"ט, נשק קל וחומרי נפץ", הוסיף ואמר, "רוב כלי הנשק המיוצרים מיוצרים במאמצים ובמומחיות מקומית. לפעמים אנו עוקבים אחר ניסיונות העברת מתוחכמות, אך אנו מצליחים לעצור את הניסיונות הללו בתחילתם".

עצם בגרון שלהם: צה"ל ניתק את העורק הראשי של החמאס
ירדו מהפסים: צה"ל השמיד מנהרה בצפון הרצועה - וזה הפרט החריג שהתגלה

המקור הביטחוני הישראלי חשף כי "שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית נמשך, והוא מציל חיים. אנו רואים שהרשות הפלסטינית מגבירה את פעילותה נגד הארגונים הללו, במיוחד תנועת חמאס. הרשות, כמונו, חוששת מתרחיש ה-7 באוקטובר בגדה המערבית. לרשות יש חשש שחמאס יבצע נגדה הפיכה, כפי שעשה בעבר ברצועת עזה".

סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)
סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)

עוד ציין כי "שינינו את צורת החשיבה וההתנהלות האסטרטגית שלנו, אנו חוששים מהאפשרות לבצע מתקפה רחבה וממוקדת כמו 7 באוקטובר על אחת ההתנחלויות או אפילו בתוך ישראל, ואנחנו נערכים לתרחיש כזה. אנחנו עובדים בכל מקום בו אנו מזהים איום. נכון להיום, המוקד הוא בצפון הגדה המערבית, אך אנו עוקבים גם אחר הופעת האיומים בדרום הגדה המערבית בחברון ובבית לחם, והמבצע בצפון הגדה המערבית עשוי להתרחב לדרום".

"אנחנו לא רוצים להצית אינתיפאדה שלישית ולכן העבודה בגדה היא קשה. מצד אחד אנחנו רוצים לפגוע בתאים ומצד שני לא רוצים לפגוע באזרחים החיים בגדה המערבית", הדגיש ואמר, "אנו רואים שהטרור היהודי משפיע על המצב ומחמיר את הסכנה בגדה המערבית ואינו מקל על משימתנו".