משרד החוץ המצרי שיגר אמש (שלישי) הצהרה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה נאמר כי הוא "ניסה להשתמש בשם שלנו כדי להסיח את דעת הקהל הישראלית ולחסום את הסכם הפסקת האש. מצרים רואה בממשלת ישראל אחראית להשלכות של הצהרות מסוג זה, אשר מחמירות עוד יותר את המצב ומטרות להצדיק מדיניות אגרסיבית ומלהיבה שמובילה להסלמה נוספת באזור". כמו כן, כזכור, גורם מצרי בכיר תקף באופן חריג את ראש הממשלה ואמר: "נתניהו שיקר בבוטות לגבי ציר פילדלפי". מעריב שוחח בנושא עם סא"ל אלי דקל, איש מודיעין לשעבר שמתמחה בחקר מצרים.

השדר המצרי איבד את העשתונות בשידור וחשף את האמת על חמאס | צפו

״מהיום השני או השלישי למלחמת שמיני עצרת, שקוראים לה 'חרבות ברזל', נערך במצרים מסדר של דיוויזיה ארבע שריון, דיוויזית הדגל של חייל השריון המצרי. במסגרת הנאום של הנשיא במסדר הסיום, כבר אז הוא הפריח את האיום בנוסח הנשיא ביידן, הוא אמר בנוסח 'דונט', שלא תעזו להתקרב לפילדלפי", אמר דקל.

הוא המשיך: "יומיים-שלושה אחרי פתיחת המלחמה הוא הפריח את האיום הזה. ממש סמוך לאיום הזה, הפרלמנט המצרי נתן לנשיא אישור, חתם לו על דף ריק, שלפיו נשיא מצרים יכול להפעיל את הצבא שלו בכל עת שהוא ימצא לנכון, זאת מבלי ללכת לבקש את אישור הפרלמנט. כידוע, במלחמה צריך את האישור של העם. הפרלמנט כבר אז, בתחילת המלחמה, נתן למעשה את המסמך שמאפשר לו לעשות מה שבראש שלו עם הצבא בסיני. כלומר העניין הזה של הפילדלפי זה לא איזשהו שיגעון חדש של המצרים, זה כבר מראשית המלחמה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המומחה הסביר: "מי שרוצה להיות עם מחשבה קונספירטיבית, ואני בדרך כלל לא נוטה אישית לקונספירציות, אבל כל המסדר הזה של השריון, כל השפע הזה של הטנקים, זאת נראות מאיימת וגדולה. והנאום הזה סמוך לאירועים מעלה את השאלה - האם המצרים ידעו מראש על מועד פתיחת המלחמה ועשו את כל המסדר הזה וכל הטררם הזה על מנת לשגר איום. זאת כמובן מחשבה קונספירטיבית, חוץ מהשערה אין על מה לסמוך".

"אני, בלי שום קשר לקונספירציה, אני נוטה לחשוב שהמצרים נתונים עמוק עמוק ברצועת עזה. הם עזרו מאוד לשקם את עזה לאחר מבצע 'שומר החומות', הם פינו את כל ההריסות שאנחנו הפצצנו, וגם בנו כמה פרויקטים. ואז נשיא מצרים יצא בהצהרה שהוא תורם חצי מיליארד דולר לשיקום עזה. אני לא יודע אם זאת האמת, אם הוא העביר את כל החצי מיליארד דולר לטובת העזתים, אבל אין ספק שהוא עזר מאוד לשקם את עזה אחרי המלחמה", הוסיף דקל.

הוא מציין: "אני כבר מתחילת המלחמה בפרסומים שלי הרשמיים כתבתי שאני מאמין שהמודיעין המצרי נטוע עמוק בעזה. לא רק בגלל הבעיה שלנו, גם בגלל שעזה הוציאה מפגעים איסלמיים שפגעו קשות בצבא מצרים החל מ-2016. עזה היא המקור שממנו יצאו הפיגועים. כך שלמודיעין המצרי יש אינטרס ברור לדעת מה מתרחש בעזה".

"אני עם פתיחת המלחמה הצעתי בהרצאה מוקלטת שתטיב ממשלת ישראל לבדוק את חלקה של מצרים בהרדמה של מדינת ישראל ולאמור החמאס חלש ומורתע. השאלה, האם כל המגעים שיש לנו עם המודיעין המצרי, הם בכוונה מכוון הרדימו אותנו לפני המלחמה. זאת, כפי שאמרתי, מתוך הנחה שלהם יש יותר מקורות מידע, מאפס מקורות המידע שהיה לשב"כ, חוץ מהאזנות הטלפונים. השב"כ הפסיק להפעיל סוכנים בעזה", סיכם דקל.