מלחמת חרבות ברזל: בתחילת השבוע התבשרנו באופן רשמי כי גופותיהם של הירש גולדברג פולין, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אורי דנינו, עדן ירושלמי ואלכס לובנוב חולצו על ידי כוחות צה"ל ושב"כ ממנהרה סמוך לרפיח, כשעל פי ההערכות נרצחו כ־48 שעות לפני. אלוף (מיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני, התייחס היום (רביעי) להתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המלחמה הקשה והחטופים שעודם בשבי בראיון ל-103fm. 

בפתח הראיון אמר: "זה לא רק חמאס סרבן אלא גם רה"מ. לגבי חמאס, אני חושב שיש כרגע שתי בעיות שצריך לקחת אותן בחשבון - חלק גדול מהפעילות המבצעית מסכנת חטופים. ייתכן וצריך לעשות את הדברים האלה בחוכמה. אני חושב שהדרך המרכזית להפעיל לחץ על חמאס היא להגיע לסינוואר".

"צריך לבדוק את חלקה של מצרים ב-7.10": איש מודיעין לשעבר בראיון מטלטל
טלטלה בשידור: ח"כ ביסמוט במסר ברור למחאה - "לא ניתן לחזית הזו להתפתח"

"בעסקה, אם החטופים חשובים לנו, אנחנו צריכים להתגמש בטווח הקצר ולקבל דברים שלא נוח לנו לקבל מתוך ידיעה שזה הדבר הכי חשוב כרגע", המשיך. "הדבר הכי חשוב שעליו לא מדברים - לשמור על חופש פעולה מבצעית, זו האפקטיביות הכי גבוהה של הצבא. כשלא יהיו חטופים בעזה, יהיה לנו קל לפעול. יש מצב שסינוואר מסרב לכל הצעה".

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

"לפי האמריקאים והמתווכים האחרים, סינוואר לא מסרב לכל הצעה. הייתה עסקה אחת שיצאה לפועל. ה-DNA של המדינה היא שלא משאירים שבויים בשטח. אם לא נדאג לאנשים שלנו, מי ירצה לשרת בצבא? רה"מ לא מתפקד, עסוק אך ורק בהישרדות הפוליטית שלו וגם משקר לצערי הרב", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "ראינו שכשחיילים מתקרבים לאזור שיש בו חטופים רוצחים את החטופים. כשנגמור את נושא החטופים, נביא את החיים ואחרי זה את המתים, בשלב הזה יהיה לנו הרבה יותר קל להילחם מול גרילה. אם לא נחזיר את החטופים והם ימותו שם זה יהיה לדיראון עולם, וכל מי שהצביע זאת תהיה אחריותו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm