ביישוב עומר, המתמודד עם אתגרי ביטחון כמו כל שאר יישובי הנגב, נחנכה לאחרונה יחידת הביטחון היישובית החדשה, במסגרת תהליך שדרוג מקיף למערך הביטחון של היישוב. השקת היחידה מסמלת את תחילתה של תכנית חיזוק הביטחון המקומי, שתוכננה בקפידה בשיתוף פעולה עם גורמי מקצוע מובילים בתחום, ביניהם ניצב זוהר דביר, סמפכ"ל משטרת ישראל לשעבר.

התהליך כלל הערכת סיכונים, אפיון צרכים וכתיבת תוכנית ביטחונית מעודכנת, אשר שמה דגש על שיפור היכולות המבצעיות ונראות הלוחמים. שלב א' של התכנית הושק לפני מספר ימים על ידי ראש המועצה ארז בדש, וכולל את הקמת יחידת הביטחון היישובית החדשה, גיוס כוח אדם איכותי ובעל ניסיון קרבי, ושדרוג תשתיות ואמצעי לחימה.

נעם תיבון התעקש: זהו "הדבר הכי חשוב שעליו לא מדברים" | האזינו
מה קשור טראמפ? נתניהו יסכים לעסקת חטופים בתרחיש הבא | דיווח

בין המרכיבים המרכזיים של התכנית:
1. גיוס לוחמים בוגרי יחידות קרביות - לשיפור היכולות המבצעיות של היחידה.
2. קורס מאבטחים מתקדם - לשיפור הכישורים והיכולות של צוותי האבטחה.
3. חימוש משודרג הכולל נשקים טקטיים מתקדמים.
4. רכישת רכבי 4X4 מבצעיים חדשים, אשר יחליפו את הרכבים הקודמים של היחידה.
5. שיפור הנראות והמבצעיות של הלוחמים באמצעות מדים טקטיים חדשים.
6. שדרוג מערכת השערים בכניסה ליישוב, כולל תכנון לבניית טרמינל כניסה משודרג.
7. הוספת רחפן אוטונומי לניהול מהמוקד המבצעי, המיועד לשפר את הכיסוי הביטחוני במעטפת היישוב ובאזור התעשייה, תוך תגבור כוחות הסיור.

ניצב זוהר דביר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
ניצב זוהר דביר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

ראש המועצה מדגיש את חשיבות השדרוג למערך הביטחון של עומר: "נושא שיפור הביטחון ותחושת הביטחון האישי של תושבי ותושבות עומר הוא אחד מהנושאים המרכזיים ששמתי לנגד עיני, מייד עם כניסתי לתפקיד. בימים אלה אנו מקדמים תכנית שדרוג מקיפה וכוללת של מערך הביטחון ביישוב. אנו נמשיך לעבוד על השלבים הבאים של מערך הביטחון, הכוללים מכרז למינוי מנהל ביטחון חדש ליישוב. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכת הביטחון: יחידת האבטחה, מ״מ הקב״ט, משטרת ישראל, יחידת הג׳יפאים וכיתת הכוננות על ההשקעה והמאמצים להבטחת ביטחון היישוב".

בקרב תושבי היישוב, יש תחושה של שינוי. מוטי, אחד מתושבי עומר, מציין את השפעת השדרוג: "עומר איננה חריגה בנגב ואין ספק שהמצב של היעדר המשילות הוא לא רק באחריות המועצה, אבל טוב לראות שיש פה קפיצת מדרגה משמעותית. זה מורגש ממש כבר בסיורים ובלילות בכניסה. זה בהחלט משרה אווירה של ביטחון, בייחוד בתקופה המתוחה שאנחנו נמצאים בה בשנה האחרונה".

שמוליק רזון, מנכ"ל חברת האבטחה צוות 3: "השבוע סיימנו בהצלחה את שדרוג מערך האבטחה המקיף בישוב עומר, בהתאם להנחיית ראש המועצה. שדרגנו את תנאי העסקתם של המאבטחים ואנו מקפידים להעסיק יוצאי יחידות קרביות".