חיזבאללה שיגר היום (רביעי) למעלה מ-100 רקטות לעבר יישובי הצפון ושריפות פרצו במספר מוקדים. מדובר בהתקפת הירי הגדולה ביותר שביצע חיזבאללה מאז התקיפה הנרחבת של צה"ל ביום ראשון לפני כעשרה ימים. מהירי לא היו נפגעים אבל נגרם נזק בקריית שמונה וביישובים נוספים. צה"ל יירט חלק מן הטילים וחלק נפלו בשטחים פתוחים, אך התקבלו דיווחים על פגיעה ישירה. קודם לכן צה"ל ביצע מספר תקיפות בדרום לבנון של מטוסי חיל האוויר ושל תותחנים.

במקביל, בלבנון דווח על סדרת תקיפות צה"ל ב-14 אזורים שונים בדרום המדינה: יאטר, שיחין, אל-ג'בין, ראמיה, א-סאלחאני, זוטר א-שרקיה, ואזור עלמאן-דיר סריאן.

שריפות בגליל העליון (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הירי בוצע בשעה שעשרות אלפי תלמידים בצפון היו בבתי הספר במסגרת יום הלימודים. לפי שעה לא התקבלה החלטה האם להפסיק את יום הלימודים ביישובי הצפון בשל ההתדרדרות הביטחונית של השעות האחרונות.

מספר צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן זינקו למוקדי השריפות. מפקד המשמרת, רב-רשף רועי פיניש: "במוקד 102 התקבלו מספר דיווחים על מוקדי שריפה בשטחים פתוחים ופגיעות ישירות במבנים, לוחמי-האש בדרכם למספר זירות במקביל ויפעלו להצלת נפש ורכוש".

כיבוי השריפה בקריית שמונה (צילום: דוברות כב״ה)
כיבוי השריפה בקריית שמונה (צילום: דוברות כב״ה)

לוחמי האש השתלטו על שריפה בחצר בית בקריית שמונה ומנעו את התפשטות האש למבנה. בתל חי, שני צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על שריפה בשטח פתוח סמוך לאנדרטת האריה השואג. לא נשקפת סכנה. 

סמוך לבית הלל, מספר מוקדי שריפה בשטחים פתוחים. צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על השריפות. בנוסף, שריפה בשטח פתוח בין דישון לרמות נפתלי. לוחמי האש יחד עם רשות הטבע והגנים פועלים במקום.

מיליארד דולר בשנה: אלו ספקיות הנשק הגדולות של ישראל
להיכנע או למות מרעב: איילנד מציע - האוליטמטום שצריך להציב לסינוואר

המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בסביבת העיר קרית שמונה. לא התקבל דיווח על נפגעים בגוף, נזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים. בזרעית נפגע לול תרנגולות כתוצאה מפגיעה ישירה.

הלול שנפגע מזרעית  (צילום: זרעית)
הלול שנפגע מזרעית (צילום: זרעית)