מלחמת חרבות ברזל: כחלק מפעילות כוחות צה"ל במרחב טובאס שבצפון חטיבת הבקעה והעמקים, תקפו כלי טיס, בשלוש תקיפות שונות, חמישה מחבלים חמושים שהיוו איום על הכוחות וחוסלו. על פי הדיווחים הפלסטינים מוחמד זביידי בנו של זכריה זבדי בין המחוסלים. צה״ל תקף שלוש פעמים הלילה באמצעות כלי טייס חוליות מחבלים בטובאס ובפרעה.

כוחות של יחידת מצדה של שב״ס וכוחות של חטיבת כפיר פשטו על מחנה הפליטים פרעה בבקעה. במהלך הפעילות נפתחה אש על הכוחות וכן הושלכו מטעני חבלה. מטוסים וכטב"מים של חיל האוויר תקפו שתי חוליות מחבלים והשמידו אותן.

"למצרים אין שום עניין שישראל תכריע את החמאס": המשחק הכפול של קהיר
"חמאס מאיים להוציא להורג חטופים נוספים": דיווח מדאיג בוושינגטון פוסט

במקביל כוחות צה״ל והשב״כ הכווינו כלי טייס שפגע במבנה בו נמצאו מחבלים בכירים של הג׳אהד האיסלאמי בצפון השומרון. כאמור הפלסטינים מדווחים על חמישה מחבלים הרוגים בתקיפות חיל האוויר הלילה. בצה״ל מאשרים כי במסגרת מבצע חטיבתי של חטיבת הבקעה במרחב צפון הבקעה תקף חיל האוויר שלוש פעמים. בצה״ל טרם מסרו כמה נפגעו בתקיפה ומה זהות המחבלים המחוסלים.

כזכור, זביידי תכנן והוציא לפועל פיגועים, ביניהם פיגועי התאבדות, הפעיל תא-טרור פלסטיני באזור ג'נין, קיים קשרים הדוקים עם אנשי חיזבאללה וגם עם פעילת השמאל הרדיקלי טלי פחימה.

זכריה מחמד עבד א-רחמן א-זביידי נולד ב-1976 בעיר ג'נין למשפחה בת 9 נפשות. אביו נפטר מסרטן זמן קצר לאחר הולדתו. כבר מצעירותו מעיד זביידי על הסתבכויות עם כוחות הצבא הישראלי, כשספג אש מחיילים לאחר שיידה אבנים על רכבים אזרחיים. זביידי מעיד שפציעה זו גרמה לו לצליעה עד היום.

שנה לאחר מכן, כשהיה רק בן 14, נכלא לתקופה של חצי שנה ואז נכלא שוב זמן קצר לאחר מכן בעקבות השלכת בקבוק תבערה ונידון ל-4 וחצי שנות מאסר בפועל. בעת ריצוי עונשו הראשון גויס מתוך הכלא לשורותיו של הפת"ח. כשהשתחרר הצטרף למשטרה הפלסטינית ואפילו עבד כבנאי בתל אביב וכנהג משאית בג'נין. 

לימים, לאחר שאימו נהרגה מירי צה"ל ואחיו נהרג זמן קצר יותר גם הוא מירי במהלך מבצע חומת מגן, החל לעסוק בטרור. הוא הצטרף לקבוצות המחבלים של הפת"ח ולחם נגד הצבא הישראלי במהלך חומת מגן.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

הוא החליט להצטרף, בעקבות השתתפותו בקרב, לגדודי אל-אקצא, שהן הזרוע המיוחדת של ארגון הטרור הפלסטיני. מאז הצטרפותו אחראי זביידי לשורה ארוכה של פיגועי טרור, ביניהם רבים באזור שטחי השומרון כמו אירועי ירי לעבר מכוניות ישראליות, ולבסוף גם לפיגוע התאבדות בסניף הליכוד בבית שאן, בו נרצחו שישה בני אדם.