הכתב והפרשן הצבאי, יוסי יהושוע, שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM והתייחס לאפשרות כי הרמטכ"ל הרצי הלוי יוחלף עוד לפני סיום המלחמה.

בפתח דבריו ציין: "אני חושב שאפשר לסגת ל-42 יום כדי לקבל חטופים, ולחזור להילחם. אנחנו עדין לא יודעים אם סינוואר יקבל את זה. גם העמדה של ראש הממשלה מאוד לגיטימית. אף אחד לא מבטיח לנו שהאמריקנים לא יתנו לנו ברקס. אמריקה במקום אח, והלחץ עלינו מאוד כבד ומשמעותי, ומה שהיה מותר לנו לעשות בתחילת המלחמה, העולם לא מאפשר לנו לרגע".

עדיף מעסקה? מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים: כך נייצר לחץ אמיתי על חמאס
ראש המועצה בנתון מטלטל: "בצפון נהרגו יותר אזרחים מחיילים"

על הרמטכ"ל אמר: "הוא מאותרג. נדבר אחרי שהרמטכ"ל ילך, וקצינים יוכלו לספר באופן חופשי. עכשיו חצי מטכ"ל הוא מחליף. אומר לו אלוף - 'אתה שולח אותי הביתה? אני כשלתי ב-7 באוקטובר?'. שר הביטחון מחבק אותו, והוא עושה פה טעות ערכית וגם טעות פוליטית. למה אתה מחבק אותו, גלנט?".

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

עוד הוסיף, "לקחת אחריות? תממש אותה. הוא עושה מה שהוא רוצה, ואין מי שעוצר אותו. מבקר המדינה מבקש ממך חומרים, והוא צריך לפנות לבג"צ בשביל זה. אתה מתחיל בתחקיר בארי? בסוף תרד לדרג הטקטי, אבל הם אלה שקפצו מהבית. אתה ממנה את ראש אמ"ן שהיה מפקד הבור? יכול להיות ששלומי בינדר קצין מצוין, תציג לתושבי העוטף את התחקיר שמנקה אותו. ואז הוא בא בטענות איך אנשים מעיזים לבקר את המטכ"ל. ניתוק כזה עוד לא ראיתי. אפשר לצפות משר הביטחון להודיע לו שהוא מסיים את תפקידו".

"אם אייל זמיר יחליף אותו שהוא יותר ישר מפלס, מישהו שם מסומן פוליטית? גם נאום הזעם שלו לא הודהד כמו שצריך, אז להגיד עליו שהצבא יהפוך כמו בן גביר? אייזנקוט אמר עליו שסרגל פחות ישר ממנו. נגיד תודה אם הוא יסכים לבוא. הוא רואה מה קורה שם, למה הוא יבוא, ואז נקבל אלוף בינוני באמת", הדגיש ואמר, "לא נעים לפגוע ברמטכ"ל מכהן. יש גבול. כשלת, שים את המפתחות. יש כאן חשד לרשלנות בניהול הלילה הזה. במקרים כאלה גם פותחים בחקירה פלילית. למה לא בודקים את המטכ"ל כמו שצריך?".