מלחמת חרבות ברזל: שורת אזעקות הופעלו היום (חמישי) ביישובים רבים בגליל המערבי, גם בכאלה שלא פונו שוב בזמן ההסעות של תלמיד בית הספר. כזכור, בצה"ל למדו את מסלולי הנסיעה של כלל הסעות התלמידים בצפון ואת שעות תנועת האוטובוסים והכניסו את המסלולים למערכת "כיפת ברזל", כך שבעת ירי היא אמורה לבצע ירוט.

כזכור, ביום השני לפתיחת שנת הלימודים, אזעקות חיזבאללה תפסו את הילדים בדרכם חזרה מהסעות בית הספר, כאשר מטח רקטות פגע באזור, בעיקר ליישובים הלא מפונים מקו געתון. הילדים לא הספיקו להגיע הביתה, והמטח תפס אותם באמצע הנסיעה באוטובוס. לפי דובר צה"ל, בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל המערבי, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, אין נפגעים.

צרות בגן עדן? שר בממשלה האשים - דודי אמסלם סוחט אותי
סמוטריץ' חשף בשידור: יש מחדל גדול יותר מהשבת השחורה והוא קורה עכשיו

באשר לחיזבאללה, ביממה האחרונה נראה כי ארגון הטרור משקם את יכולות הירי שלו לצפון, ומספרי השיגורים עולים ומתקרבים לקצב האש שהיה עד לתקיפה לפני כשבוע שבה השמיד צה״ל לטענתו עדשת אלפי רקטות וקני שיגור בדרום לבנון.

בתוך כך, הנהגת ההורים של בית הספר "מעלה הגליל" הודיעיה להנהלת המוסד החינוכי על השבתת הלימודים ליום אחד במחאה ולמען זעזוע המערכת, לאחר אירוע ביטחוני חריג.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)
אולגה יפרח, יו״ר צוות חירום ישובי בעבדון, שבנה היה בדיוק בדרך חזרה הביתה מבית הספר בזמן האזעקות סיפרה: ״היום שלחתי את הבן שלי בהסעה לבית הספר ממושב עבדון, מושב לא מפונה, הנמצא 3.5 ק״מ מגבול לבנון. שלחתי אותו עם חיוך שמשדר שהכל בסדר. - ובפנים, הכל רעד מפחד. מפחד שתתפוס אותם האזעקה בדרך, שיפול טיל לידם או השם ישמור, לא רוצה לחשוב אפילו על פגיעה ישירה באוטובוס״, אמרה. 
״ואז, בזמן של פיזור הילדים הביתה - נשמעת התרעה של חדירת כלי טיס עוין. ״למזלנו, האוטובוס עם ילדי עבדון היה בדיוק בצומת כברי והנהג הפעיל שיקול דעת ופנה דרומה במקום צפונה, כדי להתרחק מהאזור המאוים. הוא עצר בצד הדרך ליד מיגונית והמתין עד שניתן היה לחזור למושב. עדכנתי את השומרים בשער שיפתחו את השער כאשר רואים את האוטובוס מרחוק, כדי שלא יתעכב בשער ויפזר את התלמידים במהירות. עברו על ההורים דקות מצמררות עד שהתבהרה התמונה, והבנו שהילדים שלנו לא נכנסו לטווח האזעקות. כל ההורים הודו לנהג האוטובוס על ההחלטה המהירה והנכונה״, סיפרה על הדקות מורטות העצבים. 
״השבוע נוכחנו לגלות עד כמה אנחנו מופקרים״, אמרה ענבל, תושבת מעונה, שביום שני האחרון בנה היה בדרך הביתה מבית הספר במהלך האזעקות: ״הנחיות פיקוד העורף הזויות ותלושות מהמציאות בעיקר לנסיעה באוטובוסים, צה״ל מתריע לתושבים להיכנס למרחבים מוגנים ולפנות בתי ספר בגלל שיש התרעה ממוקדת ויש כוננות ספיגה, אך לא טורח לתקוף מתקפת מנע כי אנחנו לא תל אביב ולא גלילות.  מרגילים אותנו שזה בסדר. אם זה לא מספיק, עכשיו פתחו את שנת הלימודים, מבלי שטרחו במועצה למגן את בית הספר.
שנה שלמה לא טורחים לבנות כיתות ממוגנות, לא מצטיידים באוטובוסים ממוגנים, לא מחפשים אלטרנטיבה ללימוד הילדים מרחוק או בבית ספר במקום פחות מטווח. השבוע, העלו ילדים בהסעות בגלל התרעה כזו, כך שהאזעקה תפסה אותם באוטובוס. בלי מורים או הורים. בכביש לבדם. מופקרים לגורלם כשהם רק בני 6-12. מתרוצצים בכביש, נדחקים במיגונית עלובה. הצפון הופקר. הוא בוער״, הכריזה. ״לא נשאר ממנו הרבה. על הנזקים הנפשיים בכלל לא נתחיל לדבר. מי שפונה סובל משמעות הפינוי. מי שלא פונה הופקר במאה אחוז לגורלו. אז נשב ונחכה בצער לעוד מגה אסון כמו במג'דל שמס כדי שאיזה אידיוט יתעורר ויבין שצריך לעשות משהו״.