אלוף (במיל') יצחק בריק שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM והתייחס לאופן ניהול המלחמה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי.

בריק פתח ואמר: "הרמטכ"ל מזמן היה צריך ללכת. מה שקרה באשמתו הישירה. שעתיים לפני שהמלחמה פורצת הוא אפילו לא מקים אנשים לכוננות עם שחר וחלק נהרגים במיטות. כל הדיווחים שהיו לא על ידי התצפיתניות. הוא שמע שהם מתקרבים לחומה דרך חיישנים, והוא מחליט לא לעשות שום דבר. ולאחר שהמלחמה פורצת, מחכים שמונה שעות לצבא היבשה ולחיל האוויר. זה בזיון שבכל מדינה מתוקנת הרמטכ"ל שם את המפתחות באותו הרגע. הוא מצהיר שהוא לוקח אחריות פיקטיבית, והוא ממשיך להוביל מלחמה והוא מחדל מעצם ניהולה. ועכשיו הוא ממנה את האנשים שהיו חרפה יחד איתו. בינדר הוא הדוגמה הקלאסית לזה".

מכוונים לילדים: שוב בזמן ההסעות - שורת אזעקות ביישובים רבים בגליל
הפרשן הצבאי נגד הרצי הלוי: "עושה מה שהוא רוצה - ואין מי שיעצור אותו"

"ציר פילדלפי עלה ועוד איך. אמרתי לראש הממשלה שאין דרך לפתור את בעיית המנהרות שעוברות מתחת לציר בלי לחפור תעלה של 14 ק"מ בעומק של 50 מטר, ואז לבנות קיר שיחסום את כולם במשמרת של צה"ל למשך שנים. אז הוא אומר לי: 'בריק, אין לזה היתכנות. ויותר מכך, הוא אמר שהמצרים לא מוכנים, ואני לא רוצה לאבד אותם, אני לא רוצה שהם ינתקו את השלום ושהם יהפכו לצבא לוחם נגדנו", העיד בריק.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)
ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)

עוד ציין, "שאלתי מה לגבי המצרים, הוא אמר שהם מכחישים שיש מנהרות והם לא מוכנים לסיוע אמריקני. הוא אמר לי שאין לנו פתרון על ציר פילדלפי, שכל הציבור ישמע פה, לכן אנחנו שוקלים לחפור תעלה כמה קילומטרים צפונה, ולא ציר פילדלפי הוא הסיפור. הוא אמר את זה אחרי 7 באוקטובר, בתחילת המלחמה בארבע עיניים: 'אין לנו פתרון בציר פילדלפי לא בצד של עזה ולא בצד המצרי בגלל בעיות החפירה חוסר מוכנותם של המצרים, ולכן הפתרון הוא לעשות את המכשול בין רפיח לבין חאן יונס".

בסיום אמר: "זה הבלוף הכי גדול מאז קום המדינה. לזרות חול בעיניי הציבור. אני מדבר עם המפקדים שיושבים על הציר. הם לא מטפלים בהברחות מלמעלה כי ההברחות הן מלמטה. גם אם יהיו הברחות דרך מעבר רפיח, הם יעשו אותן רק מהמנהרות שמתחת. זה בלוף ענק. יש לו אינטרס אחד לשלוט ולהמשיך בממשלה. הוא גוזר דין מוות לחטופים וחמור מכך: הוא בעצם החליט שמלחמת ההתשה האזורית תמשיך לאורך זמן. עד שהמדינה שלנו תתרסק מבחינה כלכלית, מבחינת יחסים בין לאומיים, מבחינת הצבא עצמו שכבר מתחיל להצביע ברגליים".