בצה"ל מזהים בימים האחרונים ניסיונות של חמאס להעצים את הלחימה באזור ציר המסדרון. היום (חמישי) אף הפיץ חמאס הודעה שנחזתה להיות הודעת צה"ל לציבור העזתי כי ישראל מאפשרת מעבר מדרום הרצועה לצפונה דרך המסדרון. ההודעה המפורטת נועדה לאתגר את צה"ל להתמודד עם המון עזתים שיגיעו למסדרון.

בצה"ל מיהרו להפיץ בעזה כי מדובר בהודעה שקרית ואף הזהירו את האוכלוסייה כי מי שיתקרב למרחב המסדרון מסכן את חייו. צה"ל הגביר את המוכנות במרחב.

הודעת הפייק שנשלחה לעזתים (צילום: רשתות ערביות)
הודעת הפייק שנשלחה לעזתים (צילום: רשתות ערביות)

כוחות אוגדה 252 האחראים על מרחב המסדרון ממשיכים לנהל לחימה לנוכח הניסיונות הגוברים של החמאס. בין היתר באוגדה זיהו מגמה של החמאס להתארגן מחדש צפונית לציר, תוך ריכוז כוחות של מחבלים מהגדודים השונים של חמאס בצפון שנפגעו ולאגד אותם מחדש במסגרות במטרה לפעול מול כוחות צה"ל במסדרון.

כוחות צוות הקרב של חטיבת 'ירושלים' (16) חיסלו היום חמישה מחבלים במספר תקיפות. המחבלים זוהו כאשר נעו במרחב בקרבת הלוחמים. חיסולם התאפשר באמצעות הכוונת כלי טיס בלתי מאויש ומטוס קרב של חיל האוויר. אמש, כוחות צוות הקרב של חטיבת 'המחץ' (14) חיסלו מחבל לאחר שזוהה בקרבת הלוחמים באמצעות הכוונת כלי טיס בלתי מאויש. חטיבת האש 454 תקפה מספר מטרות של ארגון חמאס וביניהן מבני שליטה ובתים בהם שהו מחבלים.