גורמים רשמיים ומומחים בלבנון אומרים כי החיסולים של מחבלי חמאס בלבנון דחפו את הארגון להתקרב לחיזבאללה, כך מפרסם הלילה (בין חמישי לשישי) ה"וושינגטון פוסט". על פי העיתון, חוץ מסאלח אל-עארורי, ששימש כסגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, רוב המחוסלים, 21 במספר, היו חברים בדרג הביניים של הארגון, המעורבים במימון או בלוגיסטיקה.

אל-עארורי התראיין ואיים על ישראל לפני ה-7 באוקטובר, ולא היה מי שישמע | ג'קי חוגי

"כל המיליציות הפלסטיניות בלבנון צריכות להיות מודעות לכך שבכל רגע, כל אחד עלול להיות מחוסל", אמר ל"פוסט" איימן שנאע, סגן המנהיג הפוליטי של חמאס בלבנון. על פי העיתון, צה"ל אומר שהוא מכוון לאנשים המעורבים בקידום התקפות על ישראל, בין אם בשיתוף פעולה עם חיזבאללה או באופן עצמאי, עדות להישג המודיעיני הישראלי ארוך הטווח.

"זה הולך להגדיר את עתיד חמאס בלבנון באופן שבו הוא יהיה תלוי עוד יותר בסיוע ובפיקוח של איראן וחיזבאללה", אמר אמיל חוקיים, מנתח המזרח התיכון במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים בלונדון.

חמאס ולחיזבאללה יש אויב משותף בדמות ישראל ופטרון משותף בדמות איראן, אבל שורשיהם האידיאולוגיים שונים - חמאס הוא ארגון סוני וחיזבאללה שיעי - ולעתים בריתם הייתה לא נוחה. חמאס שומר על נוכחות בלבנון מאז שנות ה-90, שמוגבלת למחנות הפליטים הפלסטיניים במדינה - שכונות עירוניות צפופות, בהן כוחות הביטחון הלבנוניים נראים לעתים רחוקות. פעילים מספקים תמיכה לוגיסטית לחבריהם ביו"ש ובעזה ומבצעים מדי פעם התקפות חוצות גבול נגד ישראל.

לבנון היא ביתם של כ-250,000 פליטים פלסטינים, על פי האו"ם. נאסר עליהם להגיש בקשה לאזרחות, לרכוש קרקע או להצביע, והם נתקלים במכשולים בתעסוקה. מחנה הפליטים הגדול ביותר הינו עין אל-חילווה, בפאתי צידון, שם חמאס הוא החזק ביותר ושם התרחשו מספר התנקשויות.  גורם ביטחוני לבנוני לשעבר אמר ל"פוסט": "ישראל שולחת מסר שהמלחמה שלה נגד חמאס אין לה גבולות".

ראש עיריית צידון, חאזם ח'דר בדיר, אמר כי הוא מודאג מהאלימות הגוברת, אך הכלכלה הקורסת של המדינה היא בעיה דחופה יותר: "אנחנו לא אוהבים את זה, אבל אנחנו רגילים לזה"

מוחמד קרפכאן, ראש ההגנה האזרחית של העיר, אמר שצוותו הגיב למספר רב של התקפות מל"ט. הוא סיפר כי חברי חיזבאללה מגיעים באופן קבוע, יחד עם הצבא הלבנוני וכוחות ביטחון ממלכתיים אחרים. על פי דבריו, חיזבאללה לעתים קרובות מקים את מעגל אבטחה, מגרש סקרנים ולפעמים גם כוחות חילוץ ראשוניים.

קרפכאן חשף, כי לאחר תקיפת המל"ט שפצעה את אחד המחבלים, הוא נלקח במהירות על ידי נציגי חיזבאללה, שנראו להוטים לשלוט בנרטיב. "הם לא רצו שאף אחד יצלם את הפצוע או את האזור", אמר.

ישראל השקיעה רבות במבצעי מודיעין בלבנון בעקבות מלחמתה עם חיזבאללה ב-2006, כולל פיתוח תיקים מקיפים על מיליטנטים פלסטינים במדינה, כך אמר גורם רשמי לבנוני ל"פוסט". בכירי חמאס בלבנון אומרים שהם מפצירים בחברים להגביל את תנועותיהם, וכן את השימוש בטלפונים ניידים, שלדעתם משמשים למעקב אחריהם.

על פי מוהנד חאג' עלי, מנהל מחקר במרכז קרנגי למזרח התיכון בביירות, ככל שהתקיפות הישראליות דוחפות את מנהיגי חמאס עמוק יותר למחתרת, הארגון יהיה תלויה יותר בחיזבאללה, אך גם חזקה יותר ככוח לוחם בתוך לבנון. "ההתנקשויות יעניקו לחמאס לגיטימיות רבה יותר. יותר אהדה פירושה - שהם יוכלו לגייס יותר. בסופו של דבר, מסע ההתנקשויות הזה יחזור כמו בומרנג".