איריס חיים, אימו של יותם חיים ז"ל שנורה בשוגג ע"י צה"ל בעזה, שוחחה היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחסה למגעים באשר לעסקת חטופים.

"גם אני ניזונה מהתקשורת, אז אין לי פרטים מדויקים לדעת מה עומד על הפרק", אמרה, "לכן אני יכולה להגיד משהו באופן כללי מה ראוי לעסוק בעת הזאת: צריך לשחרר את החטופים – אם באמת סינוואר רוצה לשחרר אותם, היה צריך לתת את כל מה שיש לנו. אני מבינה את הרגישויות, ואני בתחושה שחטופים – מי שנשאר חי – קודם כל חייב לחזור. את מי שאפשר להציל שם? הכול".

צה"ל סיים את הפעילות בג'נין - אך המבצע עדיין לא נגמר
צה"ל מחסל את בכירי חיזבאללה - אבל זה גורם למשהו מאוד לא חיובי מבחינת ישראל

"גם אני שואלת: מה זה כל מחיר? אנחנו מאוד פוחדים מה המחיר הבא, אבל  זה הנראטיב שלנו, אנחנו תמיד נשלם מחיר, אנחנו כבר משלמים אתה מחיר הזה. המחיר של הקרע בתוך החברה הישראלי הוא כזה מחיר שלא בטוח שאנחנו נצליח להתאושש ממנו, וזה בדיוק מה שסינוואר רצה".

עוד הוסיפה: "לעסקה הזאת יש מחירים. אם באמת אפשרות להחזיר חטופים חיים, קודם כל חיים, הייתי רוצה לדעת מה החיים והייתי אומרת לעשות את העסקה ואחר כך להתמודד עם המחירים האלה".

על אפשרות לעסקה חלקית אמרה: "זו רזולוציה שמסבכת. אם היה מבטיח ואפשר היה לסמוך עליו, הוא יכול להגיד שהוא יחזיר עשרים וחמישה או ארבעים חטופים. אנחנו נתונים בידי אדם שלא משחק בכללים שכולנו משחקים בהם".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm