מתווך עסקת שליט, גרשון בסקין, פרסם היום (שישי), הודעה בה כתב שורת מיתוסים ושקרים, לפי דעתו, של הממשלה בנוגע להמשך המלחמה בעזה.

תחילה ציין את ה"שקר" לפיו "אם ישראל תשאר בעזה, ה-7 באוקטובר יכול לקרות שוב". עם זאת, בהודעתו הצהיר בסקין כי: "לצבא הישראלי יש את היכולת המלאה להגן על גבולות ישראל מהצד הישראלי של אותם גבולות". לטענת בסקין, הסיבה האמיתית לאירועי ה-7 באוקטובר היא "תוצאה של שני עשורים של הפיכת צבא ההגנה לישראל למשטרת הכיבוש הישראלית בגדה המערבית. שם הוצב הצבא ב-7 באוקטובר, ולא על גבול ישראל". 

היועמ"שית: החלטת נתניהו על מינוי נציב שירות המדינה - לא חוקית
תמרון הקהל הבינלאומי ומיקוח באמצעות החטופים: המסמך הסודי של חמאס נחשף

בהתייחסות ל"מיתוס" כי השליטה בפילדלפי חיונית לביטחון, כתב בסקין כי "הצבא הישראלי לא איתר מנהרה אחת החודרת את קו ציר פילדלפי למצרים. מצרים תחת סיסי טענה שהם סגרו את כל המנהרות ונראה שזה נכון".

לעמדתו של בסקין, "יש לאבטח ולאטום את מסדרון פילדלפי בצורה הרמטית וניתן לעשות זאת בצד המצרי של הקו. אם ישראל לא סומכת על המצרים שיעשו זאת, אני מאמין שבמשא ומתן עם מצרים יכול להיות הסכם להציב אנשי פיקוח אמריקאים על הציר בצד המצרי, כדי לוודא את אטימת הציר. כוחות ישראליים המוצבים לאורך המסדרון ישבו כברווזים עבור כוחות חמושים של חמאס".

ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)
ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)

באשר לאמירה לפיה "ניתן להביס את חמאס צבאית", אמר בסקין: "חמאס הוא הרבה יותר מכוח צבאי ומבנה שלטוני. חמאס הוא רעיון ואידאולוגיה וחמאס הוטבע בחברה הפלסטינית כחלק מההתנגדות לכיבוש ולשליטה הישראלים. אי אפשר להביס רעיונות ואידיאולוגיות באופן כללי באמצעים צבאיים בלבד. יתר על כן, אין פתרון צבאי לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואף לא היה לו מעולם פתרון צבאי".

עוד כתב כי "הדרך להביס אידיאולוגיה ורעיון היא להפוך אידיאולוגיות ורעיונות טובים יותר לממשיים לציבור שמאמין בהם. הרעיון הטוב יותר להביס את חמאס הוא חופש, חירות, כבוד והגדרה עצמית לעם הפלסטיני. כולנו צריכים ביטחון - כולל הפלסטינים".

חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)