כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שישי) שצה״ל ירה למוות בפעילת זכויות אדם עם אזרחות אמריקאית וטורקית ליד שכם. האמריקאית שנהרגה היא אייסנור אזגי אייגי, בת 26, שהשתתפה בהפגנה נגד הרחבת התנחלות בשטחי העיירה ביתא ליד שכם.

הבית הלבן הוציא הודעה שבה נכתב כי הממשל "מוטרד עמוקות ממותה הטרגי של האזרחית האמריקאית ביהודה ושומרון". עוד צוין כי בארה"ב פנו לישראל לקבלת מידע נוסף ובבקשה לפתוח בחקירת האירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא שבשומרון, הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה כי אזרחית זרה נהרגה מירי במרחב, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה.

צה"ל סיים את הפעילות בג'נין - אך המבצע עדיין לא נגמר  
7/10 לא יחזור, חמאס לא יובס: המתווך בעסקת שליט מנפץ את המיתוסים של המלחמה

אייסנור אזגי אייגי, אזרחית אמריקאית וטורקית שנהרגה סמוך לשכם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אייסנור אזגי אייגי, אזרחית אמריקאית וטורקית שנהרגה סמוך לשכם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה שאזגי אייגי נורתה בראשה ושמותה נקבע בבית חולים בשכם.

על פי דיווחים, משרד החוץ האמריקאי הודיע כי הוא מודע להרג של אישה אמריקאית בגדה המערבית. כמו כן, משרד החוץ הטורקי אישר כי האזרחית הזרה שנהרגה בגדה היא גם אזרחית טורקיה.

ממשרד החוץ הטורקי נמסר: "אנו מגנים את הרצח שביצעה ממשלת נתניהו. פקידים ישראלים ותומכיהם בהחלט יישא באחריות בפני בתי משפט בינלאומיים". 

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כתב בחשבון ה-X שלו בתגובה: "אני מגנה את ההתערבות הברברית של ישראל נגד מחאה אזרחית נגד הכיבוש בגדה המערבית, ומתפלל לאלוהים שירחם על האזרח שלנו אייזנור עזגי איגי, שאיבדה את חייה בפיגוע".

עוד הוסיף: "כטורקיה, נמשיך לפעול על כל פלטפורמה לסיום מדיניות הכיבוש ורצח העם של ישראל, שנמשכת כבר כמעט שנה והרגה 41 אלף בני אדם, כולל ילדים, צעירים ומבוגרים, ולעשות לה חשבון לפשעיה נגד האנושות לפני החוק". 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]