צה״ל מאשר הלילה (בין שישי לשבת) כי תקף יותר מ-15 משגרים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. חלק מהמשגרים שהותקפו היו מוכנים לשיגור מיידי לשטח הארץ. את התקיפות ביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון. לאחר תקיפת המשגרים, אשר חלקם היו מוכנים לשיגור מיידי לשטח הארץ, זוהו שיגורים שיצאו מהמשגרים ונפלו בשטח לבנון. 

בלבנון דיווחו על תקיפות עצימות על נהר הליטני בדרום לבנון, והן תוארו כ"חגורת אש". עוד דווח כי נתקפו משגרי טילים ומחסני תחמושת. זאת לאחר שבהערכת מצב בצפון, רמז הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, על שינוי כיוון בצפון. בצפון הועלתה הכוננות מתוך מידע כי חיזבאללה יבצע בקרוב ירי מסיבי לגליל.

הראשונים שהתפנו והאחרונים שיחזרו: תמונת מצב של הקיבוץ הצפוני בארץ

כאמור, צה״ל מאותת ביממה האחרונה כי פניו לשנות כיוון בצפון. הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי הגיע מוקדם יותר היום לסיור בגבול ואמר כי צה״ל ממוקד בלחימה בחיזבאללה, ומתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח. במקביל צה״ל חשף כי חטיבת ״יפתח״, עוד חטיבה שאמורה לתמרן בלבנון, השלימה את ההערכות שלה לטובת המשימה ההתקפית.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב וסיור באוגדה 210 בגבול רמת הגולן עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי ומפקדים נוספים. מפקדי האוגדה הציגו את ההיערכות המחודשת בגבול בפעולות התקפיות והגנתיות, בהן עיבוי המכשול ההנדסי ומרכיבי האיסוף. בין היתר נערכו באוגדה לאפשרות של פלישת כוחות קרקעיים למרחב רמת הגולן. בדומה למה שהתרחש בישובי העוטף בשביעי באוקטובר.

הרמטכ"ל: "מתכוננים לפעולות התקפיות". רא"ל הרצי הלוי בגבול רמת הגולן (צילום :דובר צה"ל)

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי אמר: ״צה״ל ממוקד מאוד בלחימה בחיזבאללה, אני חושב שכמות התקיפות בחודש האחרון, פעילים שנהרגו, רקטות שהושמדו, תשתיות שהושמדו, היא רבה מאוד. פיקוד צפון, עם כל היכולות של צה״ל, תוקף בתוך לבנון הרבה מהיכולות של חיזבאללה לפני שהן תוקפות אותנו, ואנחנו במקביל מתכוננים גם למהלכים התקפיים בתוך השטח. אני חושב שהשילוב הזה, של תקיפות מאוד משמעותיות על חיזבאללה, כדי להקטין את האיומים שישנם על התושבים בצפון, גם ברמת הגולן, מאוד מאוד משמעותי, והמוכנות להתקפה קדימה, שאנחנו עוסקים בה הרבה".

חטיבת יפתח בצפון (צילום: דובר צה''ל)
חטיבת יפתח בצפון (צילום: דובר צה''ל)

כמה שעות קודם לכן פירסם צה״ל כי חטיבת ״יפתח״ השלימה סדרת אימונים לתרחיש היחוס שלה בלחימה בלבנון. בחודשים האחרונים מבצע צה״ל הערכות מסיבית בקרב כלל הכוחות האמורים לתמרן בלבנון. צה״ל מבצע מרתון אימונים לחטיבות שאמורות לתמרן ובסך הכל למעלה מעשרים חטיבות חי״ר ושריון לצד מערכים נוספים כמו תותחנים, חיל הים, מערך חיל הרפואה ומערכי הלוגיסטיקה תירגלו לחימה בתרחיש צפוני.

על פי הודעת צה״ל, ביממות האחרונות לוחמי חטיבת ׳יפתח׳ (11) השלימו תרגיל חטיבתי בגזרה הצפונית. הכוחות תרגלו תרחישי לחימה ותמרון למול האויב תוך תרגול תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי והפעלת אש. בנוסף, תרגלו כוחות החטיבה תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש ואת עבודת המפקדות השונות.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

צה״ל ציין כאמור כי התרגיל, הוא חלק מסדרת תרגילים שמבצעים כוחות היבשה בגזרה הצפונית בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל״י).  לוחמי חטיבת ׳יפתח׳ פועלים בגזרה הצפונית לאחר תקופה עצימה בה לחמו ברצועת עזה, כחלק מפעילות החטיבה ברצועה הושמדו תשתיות תת-קרקע, חוסלו עשרות מחבלים והושמדו תשתיות טרור רבות.