סוכנות הידיעות הערבית מאהר דיווחה היום (שבת) כי מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר בפגישה עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן כי "המשטר הציוני פגע ב-14 ספינות שלנו בים האדום ובים התיכון. פגענו גם ב-12 ספינות שלהם".

במאהר ציינו כי לפי סלאמי - ישראל קראה להפסיק את ההתקפות לאחר שהספינה החמישית שלה נפגעה.

חשש בארה"ב: איראן מחמשת את רוסיה בטילים בליסטיים | דיווח

פעילות שייטת הצוללות 7 (צילום :דובר צה"ל)

ביום רביעי נכנס לתפקידו מפקד שייטת הצוללות של זרוע הים (שייטת 7), אלוף-משנה י׳. בטקס החילופים אמר מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער שלמה: "״אנו נמצאים בימים מורכבים, ימי מלחמה. בסיס חיפה שקט הערב - אך זהו שקט מתעתע. עת מלחמה, הזירה הימית נפיצה, זה מכבר ידוע כי הים הוא מרחב בעל חשיבות אסטרטגית ורגישות גבוהה מאוד למדינת ישראל. המשימות כבדות ומאתגרות, המאמץ המלחמתי ארוך וממושך- וכולנו שותפים לו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מפקד שייטת הצוללות של זרוע הים (שייטת 7), אלוף-משנה י׳ (צילום: דובר צה''ל)
מפקד שייטת הצוללות של זרוע הים (שייטת 7), אלוף-משנה י׳ (צילום: דובר צה''ל)

מפקד שייטת הצוללות (7) הנכנס, אלוף משנה י' אמר בטקס דברים שיכולים אולי לרמוז על המתרחש בגזרה הימית: "אני נכנס לתפקידי בתחושת אחריות ושליחות גדולה. אלו ימי מלחמה ומשכך, אין ימי חסד. אויבנו אינם קופאים על שמריהם וכך גם אנחנו. אנשי שייטת 7, פעלתם בנחישות, ביוזמה, במקצועיות ובעומס רב מאז פרוץ המלחמה ואתם צריכים להיות גאים בכך וערוכים להמשך דומה ואף עצים יותר". 

בחודש יולי דווח בערוץ איראן אינטרנשיונל כי החות'ים בתימן פתחו בחיפושים אחר ספינה איראנית שנשאה עבורם חומרים צבאיים המיועדים לייצור טילים ונעלמה בים האדום. עוד דווח כי מומחים איראנים ומנהיגי ביטחון חות'ים בכירים השתתפו בפגישה מיוחדת שהתקיימה בצנעא כדי לדון בנושא הספינה שאבדה בים האדום.