שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו-חביב, טען בראיון לערוץ אל-ג'זירה כי ישראל העבירה מסר ללבנון דרך מתווכים, לפיו היא אינה מעוניינת בהפסקת אש בלבנון, גם לאחר השגת הפסקת אש אפשרית ברצועת עזה.

במקביל, משלחת לבנון לאו"ם שלחה מכתב לנשיא מועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם בנוגע ליישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון משנת 2006. במכתב, שנשלח בהוראת שר החוץ ובתיאום עם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי, הדגיש בו-חביב כי הפתרון הקבוע טמון ביישום מלא ומקיף של החלטה 1701 על כל סעיפיה, ולא באופן סלקטיבי כפי שלטענתו מנסה הצד השני (ישראל) לעשות. 

צה"ל מחסל את בכירי חיזבאללה - אבל זה גורם למשהו מאוד לא חיובי מבחינת ישראל
חיזבאללה מתח את החבל: מסר אזהרה לישראל בירי לצפון

במכתבה, לבנון מציגה שורת דרישות מישראל: ראשית, נסיגה מלאה מכל השטחים הלבנוניים שלטענתה כבושים על ידי ישראל. שנית, הפסקה מוחלטת של כל ההתקפות על ריבונותה של לבנון, כולל פגיעה באזרחים ובמטרות אזרחיות בשטחה. לבסוף, לבנון קוראת לישראל להיות מעורבת בתהליך סימון מחדש של הגבול הדרומי של לבנון, בהתאם לגבולות המוכרים בינלאומית ואושרו בהסכם שביתת הנשק משנת 1949. תהליך זה, לפי הדרישה, צריך להתבצע תחת פיקוח וחסות של האו"ם.

נג'יב מקאתי, עבדאללה בו-חביב, עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
נג'יב מקאתי, עבדאללה בו-חביב, עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

בנוסף, לבנון קוראת למדינות החברות במועצת הביטחון ולקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל ליישם את החלטה 1701 במלואה. המדינה מחדשת את מחויבותה המלאה לחוקים הבינלאומיים וללגיטימיות הבינלאומית, ומדגישה את התפקיד החיוני של כוח יוניפי"ל בלבנון בסיוע למדינה הלבנונית להרחיב את סמכותה על כל שטחה באמצעות חיזוק הכוחות המזוינים הלבנוניים.

בו-חביב הוסיף כי השליח האמריקאי, עמוס הוכשטיין, מוכן להגיע ללבנון מיד לאחר הפסקת האש כדי לחדש את המשא ומתן על הגבולות, בהתבסס על קווי 1949. 

 כאמור, לבנון חידשה את עמדתה ביישום החלטה 1701 של האו"ם, כפי שאישר יו"ר ועדת החוץ והמהגרים בפרלמנט, פאדי עלאמה, לאחר ישיבת הוועדה עם שר החוץ בו-חביב. עלאמה ציין כי הדיון עסק בהחלטה 1701 ובמהלך המשא ומתן הקשור ל-13 הנקודות שלבנון דורשת, הקשורות לריבונותה המלאה. הוא הדגיש כי "עמדת לבנון ברורה בתמיכתה ביישום החלטה זו, וכי היא אינה רוצה במלחמה. עלינו לראות מה רוצה הישראלי ומהן תוכניותיו".

עלאמה הוסיף כי בו-חביב הדגיש את העמדה הרשמית של לבנון המתנגדת "לחתימה על הסכם שלום עם ישראל, וכי היא תהיה האחרונה לחתום אלא אם כן תהיה פתרון למדינה הפלסטינית ושיבת הפלסטינים למולדתם". הוא הדגיש כי "לבנון זקוקה היום לשקט ולהבנה מצד המדינות המעורבות בתיק הלבנוני שללבנון יש שטחים כבושים, וזוהי סוגיה של ריבונות, ומזכותה לתבוע אותם".