המתיחות בצפון נמשכת, זאת לאחר שכ-50 שיגורים יורטו במהלך היממה האחרונה. ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון, התראיין הבוקר (ראשון) לגדי נס ברדיו 104.5FM, ואמר: "יהיה טוב כשנשנה את הקונספציה- להזיז את שר הביטחון, כנראה שאין ברירה".

חייבים, אך לא מוכנים: התנאים שיאפשרו לישראל לצאת לפעולה רחבה בלבנון | אבי אשכנזי
השר הבטיח אך בצפון עדיין ממתינים: "גלנט אמר שההחלטה היא לא לצאת למלחמה בלבנון"

"למרות שאני נגד להחליף שר ביטחון בזמן מלחמה, אבל אין ברירה כשהצפון מתפרק ואנחנו אחוזים בקונספציה ששר הביטחון משמר אותה כשהרמטכ"ל עדיין בתפקידו, פה הטעות הגדולה".

על דברי שר הביטחון יואב גלנט, שאמר כי "נחזיר את לבנון לימי הביניים", אמר: "צריך לעצור בדיבורים ולפעול, להראות להם מה אנחנו שווים". "עלינו להישאר בצפון והמדינה צריכה להחזיר את הביטחון, זו מלחמת אין ברירה. מההתחלה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יואב גלנט והאיגרת בערבית (צילום: תומר נויברג)
יואב גלנט והאיגרת בערבית (צילום: תומר נויברג)

"יודע שיש גם לחץ של האמריקנים אבל עלינו לעמוד על שלנו, כמו שנכנסנו לחאן-יונס ורפיח למרות שהאמריקנים התנגדו. כך מנצחים מלחמה", ואטורי הדגיש.

כשנשאל לגבי המחאה, השיב ח"כ ואטורי: "המוחים תפסו טרמפ ורוקדים על דם החטופים'", הוסיף: "הם  אלה שמשאירים את החטופים לעוד הרבה זמן. הם מחזקים את סינוואר, ראינו את דף המסרים שלו: 'ללחוץ על החלש'- על גלנט. להשפיע על המחאה ולגרום לזה שנתניהו אשם בכל המהלך- ככה הוא מנסה לשבור אותנו".

ניסים ואטורי (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
ניסים ואטורי (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"צריכים להבין שהדבר הזה לא יכול להימשך. אני אמרתי פעם שהמפגינים הם זרוע של חמאס, והדבר הזה צריך להיפסק". הם הורסים את עסקת החטופים פעם אחר פעם", טען.

"אנחנו רוצים לשחרר את החטופים ואז לצאת למלחמה בצפון". "אם נסראללה רוצה לראות את הדחייה משוטחת, ועד לעומק, יודעים בדיוק איפה הוא יושב- זה הכיוון, וזה יקרה בימים הקרובים. יכול להיות שנוריד את נסראללה אם לא תהיה ברירה", הוסיף.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

על חיסול סינוואר אמר: "אליו גם נגיע. הוא נשאר בודד בפיקוד חמאס". על המפגינה שזרקה חול על השר בן גביר התייחס בנפרד: "אם היא הייתה ליכודניקית היא כבר הייתה במאסר עולם". מערכת המשפט עובדת ב'איפה ואיפה', זרקו על שר חול- זה לא מעניין אותנו עם מדובר בבוץ או חול. אני נגד הדבר הזה כי גם פוגעים בנו, אם זה לא ייעצר עכשיו ויעצרו את האנשים האלה, אנו לקראת פגיעה".

כשנשאל אם הוא מרגיש מאוים, ענה: "בוודאי בכל מקום. אנשים באים ומתקרבים מנסים להגיע לעימות פיזי. בשבוע שעבר הבן שלי חזר ממילואים בצפון ונסעתי לראות אותו, ואחד השכנים שלו אמר לי 'יא חתיכת אפס, דם החטופים על הידיים שלך'. בושה וחרפה ההתנהגות הזו. יום אחד זה יגיע לכדי פגיעה".